KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso tłumaczy swój komunikat z Suzuki

 

W trakcie wyścigu o GP Japonii usłyszeliśmy dość ciekawy komunikat Fernando Alonso, w którym miał on za złe zespołowi zbyt wczesny zjazd do boksów.

Fernando Alonso do wyścigu o Grand Prix Japonii wystartował na miękkich oponach i zaliczył fenomenalny start, lądując na 6. miejscu.

Już po 11 okrążeniach zjechał do boksów. Hiszpan wyjechał w otoczeniu znacznie szybszych rywali i stracił kilka pozycji. Wóczas wybrzmiał taki komunikat w jego radiu: „Rzuciliście mnie lwom na pożarcie tym wczesnym pit-stopem. Niewiarygodne” – powiedział przez radio Alonso.

 

Aston zareagował bardzo przytomnie i po zaledwie 14 okrążeniach na twardych oponach, zjechał po kolejny komplet tej mieszanki. Pozwoliło mu to nie tylko jechać w czystym powietrzu, ale również wyprzedzić Estebana Ocona. Alonso ostatecznie dojechał na 8. miejscu i biorąc pod uwagę formę Alpine, było to maksimum, na jakie było ich wczoraj stać.

Po wyścigu Fernando był pytany o swój komunikat do zespołu. Jak stwierdził, został on wyrwany z kontekstu.

„Cóż, nie było złości w tym komunikacie. To klasyczna historia, klasyczny komunikat FOM, pozbawiony kontekstu” – powiedział Hiszpan.

„Nie jestem pewien, co inni kierowcy mówią, kiedy są wolniejszym samochodem, który na prostych ucieka ci, nawet gdy masz otwarty DRS. Może mówią: OK, podoba mi się tu gdzie jestem, wolę zostać z tyłu. Ja jednak wolę być motywowany do wyprzedzania ich. Na torze, tak jak powiedziałem, byłem wolniejszy nawet z otwartym DRSem” – dodaje Alonso.

 

„Poprosiłem zatem o inną strategię, zatrzymaliśmy się i pokonaliśmy ich. I tak to robimy. Pokonujemy innych na torze, nawet gdy na radiu wrze” – stwierdza Fernando.

Alonso przyznaje jednak, że tak wczesny zjazd był błędem, choć i tak znalazł się tam, gdzie powinien być.

„Myślę, że byliśmy dziś szybcy. Szybsi niż się spodziewaliśmy jeżeli chodzi o tempo. Byłem za Ferrari, przed Hamiltonem, który nie wywierał na mnie zbyt dużej presji. Zatrzymałem się chyba na 12 okrążeniu – chyba żeby chronić się przed Tsunodą, co było zaskoczeniem. Po tym pit-stopie mój wyścig zrobił się znacznie dłuższy” – mówi Fernando.

„Być może to był błąd, ale teraz łatwo jest powiedzieć. Tak czy inaczej bylibyśmy na 8. miejscu, za czołowymi zespołami więc wiele to nie zmieniło. Po pierwszym pit-stopie byłem jednak zły bo uważałem, że był za wczesny. Nie kłóciłem się jednak i nie był to problem. Czasem na takich rzeczach się zyskuje” – dodał Hiszpan.

Źródło: f1i.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi