KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Race Day - Silverstone, England

3 z 4 aplikacji do F1 odrzucone – mimo oferty $600 mln dla zespołów

 

Blisko, blisko, coraz bliżej, ale ogłoszeń nadal brak… FIA miała już odrzucić 3 aplikacje zgłoszeniowe do Formuły 1 na kolejne sezony.

Kilka tygodni zakończyło się zbieranie zgłoszeń chętnych podmiotów na wejście do Formuły 1. Swoje aplikacje złożyły Andretti Autosports, LKY SUNZ, Hitech oraz Rodin.

W sprawie aplikacji azjatyckiego LKY SUNZ pojawiły się ciekawe informacje. Zespół miał sam wyjść do obecnych ekip Formuły 1 z propozycją zapłaty większego wpisowego niż przewidziane przez Concorde Agreement. Obecna umowa FOM z zespołami opiewa na $200 mln od podmiotu zainteresowanego wejściem do F1.

LKY SUNZ miało proponować nawet $600 mln dla zespołów czyli po $60 mln “na głowę”. Miało być to możliwe dzięki wsparciu dużego amerykańskiego inwestora. Te zabiegi nic jednak nie dały bowiem najpierw podmiot musiał przekonać do siebie FIA.

 

To – według wszystkich źródeł – udało się jedynie projektowi Andretti Autosport i General Motors z marką Cadillac. Pozostałe aplikacje miały zostać odrzucone.

Nie wiadomo jednak nadal, kiedy zatwierdzenie wniosku Andrettiego zostanie ogłoszone. Prawdopodobnie trwają cały czas zakulisowe rozmowy z Formułą 1 i zespołami by wyrazili zgodę na dołączenie amerykańskiej ekipy do Concorde Agreement, co umożliwi jej czerpanie zysków ze sprzedaży praw komercyjnych do F1.

Zespoły i F1 co prawda nie mogą zablokować wejścia Andretti Autosport do F1, ale mogą je opóźniać lub sprawić, że będzie ono znacznie mniej korzystne finansowo.

Saga trwa, a konkretów niestety nadal brak. Andretti Autosport ma być zainteresowane wejściem do F1 już od sezonu 2025, a zatem czas ucieka.

Źródło: f1i.com
fot. Alfa Romeo F1 Team

Reklama: Jaka siatka do piłkochwytów?

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi