KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

race australia 2023 1

Wyprzedzenia w pierwszej części sezonu 2023: Wyraźny lider, jeden kierowca nie został ani razu wyprzedzony

 

Lider wyprzedzał średnio 4 razy w trakcie każdego wyścigu, a ostatni kierowca 18 razy w 12 rundach. Oto dane dotyczące wyprzedzań w sezonie 2023.

*W poniższym wpisie będę opierał się na danych użytkownika Reddita „catchingisonething”, który zbiera dane dotyczące wyprzedzań od wielu lat. Jego arkusze zobaczycie tutaj. Pod uwagę biorę manewry łącznie ze sprintami.

Sezon 2023 być może nie należy do ultraciekawych jeżeli chodzi o walkę o mistrzostwo śwata, ale to nie znaczy, że na torze nic się nie dzieje. W środku stawki mamy bardzo zaciętą rywalizację.

Dość powiedzieć, że w pierwszych 12 rundach sezonu 2023 zanotowaliśmy więcej udanych manewrów wyprzedzania niż w pierwszych 12 rundach poprzedniego roku. W tym sezonie to 552 manewry, a w ubiegłym było to 509 wyprzedzeń.

 

Średnia na wyścig to 46 wyprzedzeń i jest to najwyższa średnia od 2016 roku, ale warto pamiętać, że przed sezonem 2021 nie było sprintów.

Kierowcy

 

A kto najlepiej radził sobie w wyprzedzaniu? Nie będzie zaskoczeniem jeżeli powiem, że to Sergio Perez, który dość często zawalał sesje kwalifikacyjne i startując z odległych pozycji najszybszym samochodem w stawce, sporo zyskiwał.

W tym sezonie zaliczył on 48 udanych manewrów wyprzedzania, a zatem 4 na rundę. Kwalifikacyjny problem ma też George Russell, który znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu z liczbą 42 manewrów. Podium uzupełnia Kevin Magnussen.

Warto zauważyć, że dość zaskakująco na kolejnych miejscach znaleźli się Guanyu Zhou i Alex Albon. Bardzo blado na tym tle wypadają osiągnięcia ich partnerów zespołowych – Logana Sargeanta i Valtteriego Bottasa, którzy znaleźli się w końcówce zestawienia.

Oto liczba wyprzedzeń w tym sezonie:

 

MKierowcaWyprzedzenia
1Sergio Perez48
2George Russell42
3Kevin Magnussen37
4Guanyu Zhou33
5Alex Albon30
6Pierre Gasly29
7Nico Hulkenberg29
8Oscar Piastri29
9Lance Stroll29
10Max Verstappen27
11Yuki Tsunoda26
12Lewis Hamilton25
13Esteban Ocon24
14Charles Leclerc23
15Lando Norris23
16Fernando Alonso20
17Carlos Sainz19
18Logan Sargeant19
19Valtteri Bottas18
20Nyck de Vries18
21Daniel Ricciardo4

Warto jeszcze spojrzeć na to, który kierowca ile razy był wyprzedzany w dotychczasowych rundach. Jest bowiem kierowca, który nie został wyprzedzony na torze ani razu. Mowa o Maxie Verstappenie. Podobną statystyką może pochwalić się Daniel Ricciardo, ale on przejechał dopiero 2 wyścigi.

Najczęściej wyprzedzanymi kierowcami byli Kevin Magnussen i Valtteri Bottas. Trzeci jest Nico Hulkenberg, co tylko pokazuje, jak słabe jest tempo wyścigowe Haasa w porównaniu z kwalifikacyjnym.

Sergio Perez dał się wyprzedzić 6 razy, bardzo dobrze bronili się również kierowcy Astona Martina.

Poniżej zestawienie oraz bilans zyskanych pozycji danego kierowcy względem straconych.

 

MKierowcaWyprzedzony razyWyprzedziłBilans
1Kevin Magnussen5837-21
2Valtteri Bottas5118-33
3Nico Hulkenberg4629-17
4Yuki Tsunoda3426-8
5Guanyu Zhou28335
6Pierre Gasly25294
7Alex Albon24306
8Lando Norris23230
9Logan Sargeant2319-4
10Nyck de Vries2318-5
11Esteban Ocon21243
12Oscar Piastri21298
13Carlos Sainz19190
14Charles Leclerc18235
15Lewis Hamilton132512
16George Russell114231
17Lance Stroll112918
18Fernando Alonso102010
19Sergio Perez64842
20Daniel Ricciardo044
21Max Verstappen02727

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi