KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

GP2310_173203_67A1292

Wrażenia po połówce – McLaren

 

Gdyby nie śledzić pierwszej części sezonu i spojrzeć tylko na liczby, można by uznać, że w McLarenie nie mogą być zadowoleni z piątego miejsca w klasyfikacji generalnej.

Zespół

 

Oczekiwania

Planem minimum i optimum w McLarenie było zajęcie 4. miejsca w klasyfikacji generalnej oraz walka – od czasu do czasu o podia z szansą na wygraną gdyby zdarzył się „cud”. Ekipa z Woking liczyła na poprawę w porównaniu z poprzednim rokiem oraz na pokonanie Alpine, skąd „ukradziono” Oscara Piastriego. Debiut Australijczyka był jednym z najbardziej „hypowanych” w ostatnich latach.

Jak wyszło?

Nie da się nie podzielić sezonu McLarena na przynajmniej dwie części. Według mnie były trzy w zaledwie 12 wyścigach. Pierwsza to totalna zapaść i tytuł najgorszej ekipy w stawce, której bolidy dodatkowo mają problem z dojeżdżaniem do mety. Potem mieliśmy okres przejściowy, w którym coś zaczynało „klikać” i McLaren stawał się stabilnym zespołem środka stawki. A trzecia faza, trwająca obecnie, to wystrzał formy z takimi wyścigami jak GP Austrii czy GP Wielkiej Brytanii, gdy to oni byli tuż za Red Bullem.

 

Właśnie za sprawą tego ostatniego okresu ocena McLarena musi być – według mnie – wysoka. Bo to, jak podnieśli się z absolutnie fatalnego startu sezonu jest imponujące. Po pierwsze pokazuje to, że nie ma fundamentalnego problemu z autem, a po drugie widać, że potrafią ten samochód ustawiać i pracować pod presją. Jednocześnie taki obrót spraw daje duże nadzieje na dobre wyniki w przyszłości.

Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Lando Norris

Nieustannie, ale stabilnie Lando Norris zadziwia mnie każdego sezonu. Wyrasta on na jednego z najlepszych kierowców w Formule 1 i mimo młodzieńczego sznytu, potrafi być liderem zespołu. Norris pojechał kilka świetnych sesji kwalifikacyjnych i wyegzekwował znakomite wyścigi. Lando praktycznie nie popełnia błędów. Przewrotnie to zabrzmi, ale z jednej strony cieszę się, że jeszcze nie odniósł swojego zwycięstwa w F1. Widać, że jest jego głodny, widać, jak jest zdeterminowany i to czyni go lepszym kierowcą. Jego starania widzą w zespole i oni również naciskają by sięgnąć po triumf.

 

Moja ocena: 9/10

Oscar Piastri

Oczekiwania wobec mistrza F2 były bardzo duże, choć chyba wielu zapomniało, że nie jeździł bolidem przez ponad rok. Oscar nie miał łatwego początku, jeździł fatalnym autem, które potem jednak mocno się poprawiało. I bardzo cieszy, że on nie został z tyłu. Piastri wyraźnie przegrywa pojedynek zespołowy z Norrisem, ale nie ma powodów do wstydu i może być dumny ze swoich dotychczasowych osiągnięć.

Już teraz można stwierdzić, że z tego chłopaka będzie pożytek.

Moja ocena: 7/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 5.
Punkty: 103
Najwyższa pozycja na starcie: 2
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2
Wizyty w Q3: 15
Odpadnięcie w Q1: 5

 

Lando NorrisOscar Piastri
Pozycja811
Punkty6934
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia20
Najwyższa pozycja w wyścigu24
Najwyższa pozycja na starcie23
Wyżej w wyścigu93
Wyżej w kwalifikacjach102
Lepszy czas wyścigu93
Wizyty w Q387
Odpadnięcie w Q123
Średnia pozycja na starcie8,510,33
Średnia pozycja na mecie1011,2
Ukończone wyścigi1210
Udane wyprzedzenia2329
Przejechane kilometry36203075
Koszty dla zespołu$620 tys. $547 tys.
Zarobki$20 mln$2 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez McLarena w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę McLarena w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie McLaren ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Lando Norrisa w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Oscara Piastri w pierwszej części sezonu?

Wrażenia po połówce McLaren
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

 

Oceniliście Alpine

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę Alpine w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia: 4,42

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 43%
Nie, powinni być wyżej: 9%
Nie, powinni być niżej: 36%
Mniej więcej 12%

Czy według Ciebie Alpine ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Raczej tak: 28%
Raczej nie: 37%
Nie: 25%
Trudno powiedzieć: 10%

Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w pierwszej części sezonu?
5,29

Jak oceniasz postawę Pierra Gasly w pierwszej części sezonu?
4,76

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi