KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Formula 1 2023: Austrian GP

Wrażenia po połówce: Haas

 

Ekipę Haasa oraz jej kierowców bardzo trudno ocenić. Z jednej strony mamy w pamięci to, że niedawno byli czerwoną latarnią w stawce, z drugiej teraz mają dwóch klasowych kierowców oraz mocne zaplecze od Ferrari, a i tak nie radzą sobie rewelacyjnie.

Zespół

 

Oczekiwania

Po pozbyciu się Micka Schumachera i po 8. miejscu w sezonie 2022, można było liczyć na minimum utrzymanie tej pozycji, a może nawet jej poprawę ze względu na silne związki z poprawiającym się Ferrari. Forma Nico Hulkenberga było niewiadomą, ale i tak trudno było spodziewać się by był gorszy od swojego młodszego rodaka.

Jak wyszło?

Z jednej strony zatrudnienie Hulkenberga okazało się bardzo dobrym posunięciem. Jakby tego było mało, Haas notuje najlepsze występy kwalifikacyjne od lat. Ba! Nigdy nie ustawili auta na polach startowych wyżej niż w tym sezonie (4. pole). Z drugiej jednak strony każdy ich weekend kończy się rozczarowaniem po fatalnym tempie wyścigowym. Nie do końca jest to ich winą bo chodzi głównie o zaczerpnięte z Ferrari rozwiązania, które w dramatycznie szybkim tempie zużywają opony.

 

Swoje trzy grosze dołożyli też kierowcy – szybcy w czasówce, ale z drobnymi błędami w wyścigach, które suma sumarum dużo kosztują.

Moja ocena: 5/10

Kierowcy

 

Nico Hulkenberg

Jak dla mnie, jedno z największych – pozytywnych zaskoczeń sezonu 2023. Sam nie byłem zwolennikiem jego powrotu do Formuły 1, ale Nico pokazał, że nadal jest bardzo szybkim kierowcą. Dodatkowo mimo wieloletniej przerwy z kilkoma występami, nadal potrafi dobrze zarządzać wyścigiem. W tym sezonie wydaje się szybszym i bardziej regularnym kierowcą niż Magnussen.

 

Moja ocena: 7/10

Kevin Magnussen

Kevin ma ponad cztery razy mniej punktów niż Nico Hulkenberg w klasyfikacji generalnej, jest wolniejszy w kwalifikacjach i często popełnia błędy. Duńczyk mówi, że styl nowego auta Haasa zupełnie mu nie pasuje, ale nie ma to raczej wiele wspólnego z kolejnymi bezsensownymi pojedynkami Kevina. 

Moja ocena: 3/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 8.
Punkty: 9
Najwyższa pozycja na starcie: 4
Najwyższa pozycja w wyścigu: 7
Wizyty w Q3: 8
Odpadnięcie w Q1: 10

 

Nico HulkenbergKevin Magnussen
Pozycja1418
Punkty92
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu710
Najwyższa pozycja na starcie54
Wyżej w wyścigu66
Wyżej w kwalifikacjach93
Lepszy czas wyścigu66
Wizyty w Q372
Odpadnięcie w Q138
Średnia pozycja na starcie11.7515.33
Średnia pozycja na mecie14.3615.18
Ukończone wyścigi119
Udane wyprzedzenia2428
Przejechane kilometry33523433
Koszty dla zespołu$0,565$0,355
Zarobki$2 mln#5 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Haasa w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Haasa w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu?

Haas po 1. połowie sezonu 2023
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

 

Oceniliście Alfę Romeo

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę Alfy Romeo w 12 wyścigach sezonu 2023?
2,97

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 57%
Mniej więcej: 31%
Nie, powinni być wyżej: 12%

Czy według Ciebie Alfa Romeo ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 10%
Trudno powiedzieć: 19%
Nie: 71%

Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w pierwszej części sezonu?
3,23

Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w pierwszej części sezonu?
5,16

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi