Ekipę Haasa oraz jej kierowców bardzo trudno ocenić. Z jednej strony mamy w pamięci to, że niedawno byli czerwoną latarnią w stawce, z drugiej teraz mają dwóch klasowych kierowców oraz mocne zaplecze od Ferrari, a i tak nie radzą sobie rewelacyjnie.
Zespół
Oczekiwania
Po pozbyciu się Micka Schumachera i po 8. miejscu w sezonie 2022, można było liczyć na minimum utrzymanie tej pozycji, a może nawet jej poprawę ze względu na silne związki z poprawiającym się Ferrari. Forma Nico Hulkenberga było niewiadomą, ale i tak trudno było spodziewać się by był gorszy od swojego młodszego rodaka.
Jak wyszło?
Z jednej strony zatrudnienie Hulkenberga okazało się bardzo dobrym posunięciem. Jakby tego było mało, Haas notuje najlepsze występy kwalifikacyjne od lat. Ba! Nigdy nie ustawili auta na polach startowych wyżej niż w tym sezonie (4. pole). Z drugiej jednak strony każdy ich weekend kończy się rozczarowaniem po fatalnym tempie wyścigowym. Nie do końca jest to ich winą bo chodzi głównie o zaczerpnięte z Ferrari rozwiązania, które w dramatycznie szybkim tempie zużywają opony.
Swoje trzy grosze dołożyli też kierowcy – szybcy w czasówce, ale z drobnymi błędami w wyścigach, które suma sumarum dużo kosztują.
Moja ocena: 5/10
Kierowcy
Nico Hulkenberg
Jak dla mnie, jedno z największych – pozytywnych zaskoczeń sezonu 2023. Sam nie byłem zwolennikiem jego powrotu do Formuły 1, ale Nico pokazał, że nadal jest bardzo szybkim kierowcą. Dodatkowo mimo wieloletniej przerwy z kilkoma występami, nadal potrafi dobrze zarządzać wyścigiem. W tym sezonie wydaje się szybszym i bardziej regularnym kierowcą niż Magnussen.
Moja ocena: 7/10
Kevin Magnussen
Kevin ma ponad cztery razy mniej punktów niż Nico Hulkenberg w klasyfikacji generalnej, jest wolniejszy w kwalifikacjach i często popełnia błędy. Duńczyk mówi, że styl nowego auta Haasa zupełnie mu nie pasuje, ale nie ma to raczej wiele wspólnego z kolejnymi bezsensownymi pojedynkami Kevina.
Moja ocena: 3/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 8.
Punkty: 9
Najwyższa pozycja na starcie: 4
Najwyższa pozycja w wyścigu: 7
Wizyty w Q3: 8
Odpadnięcie w Q1: 10
Nico Hulkenberg | Kevin Magnussen | |
---|---|---|
Pozycja | 14 | 18 |
Punkty | 9 | 2 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 7 | 10 |
Najwyższa pozycja na starcie | 5 | 4 |
Wyżej w wyścigu | 6 | 6 |
Wyżej w kwalifikacjach | 9 | 3 |
Lepszy czas wyścigu | 6 | 6 |
Wizyty w Q3 | 7 | 2 |
Odpadnięcie w Q1 | 3 | 8 |
Średnia pozycja na starcie | 11.75 | 15.33 |
Średnia pozycja na mecie | 14.36 | 15.18 |
Ukończone wyścigi | 11 | 9 |
Udane wyprzedzenia | 24 | 28 |
Przejechane kilometry | 3352 | 3433 |
Koszty dla zespołu | $0,565 | $0,355 |
Zarobki | $2 mln | #5 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Haasa w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Haasa w 12 wyścigach sezonu 2023?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu?
Share your Results:
Oceniliście Alfę Romeo
Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:
Jak oceniasz postawę Alfy Romeo w 12 wyścigach sezonu 2023?
2,97
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 57%
Mniej więcej: 31%
Nie, powinni być wyżej: 12%
Czy według Ciebie Alfa Romeo ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 10%
Trudno powiedzieć: 19%
Nie: 71%
Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w pierwszej części sezonu?
3,23
Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w pierwszej części sezonu?
5,16