KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

action, Circuit de Monaco, GP2306a, F1, GPFernando Alonso, Aston Martin AMR23

Wrażenia po połówce: Aston Martin

 

Do pewnego momentu to był niemal idealny sezon dla Astona Martina. Potem jednak coś poszło nie tak i teraz zastanawiamy się, czy będzie jeszcze możliwe powtórzenie serii podiów ekipy.

Zespół

 

Oczekiwania

Oczywiście wiedzieliśmy o planach inwestycyjnych Lawrence Strolla, słyszeliśmy wielkie zapowiedzi, ale po słabym sezonie 2022 nie sądziliśmy raczej, że Aston Martin będzie w stanie regularnie walczyć w czołówce. Spodziewano się raczej doszusowania do McLarena i Alpine. Największe nadzieje wiązano z przyjściem Fernando Alonso.

Jak wyszło?

Trzeba przyznać, że Aston stworzył na ten sezon bardzo mocne auto. W Silverstone spisali się świetnie i byli rewelacją sezonu przez pierwsze sześć rund. Problemem okazał się dalszy rozwój auta. Aston poszedł w złym kierunku, a rywale wprowadzali szybkie i efektywne poprawki. Samochód Alonso i Strolla nie był też uniwersalny, miał swoje słabości i to sprawiło, że w drugiej części sezonu mieliśmy zjazd formy Astona, który z drugiej siły w stawce stał się piątą ekipą.

 

Biorąc to pod uwagę, trudno ocenić postawę Astona. Z jednej strony mieli rewelacyjny start, ale z drugiej ostatnie wyścigi nie rokują dla nich dobrze. Ale nadal są na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej i zdobyli w tym sezonie więcej podiów niż w poprzednich 5 sezonach łącznie.

Moja ocena: 8/10

Kierowcy

 

Fernando Alonso

Odżył nam Fernando w Silverstone, głównie dzięki świetnym wynikom zespołu na początku sezonu. Możliwość regularnej walki o podia, której nie miał przez 8 sezonów, sprawiła, że zobaczyliśmy najlepsze wydanie tego kierowcy – szybkiego, miłego i pozytywnego Alonso. Fernando nie popełniał błędów, grał zespołowo, pchał ekipę do przodu – tak jak przystało na prawdziwego lidera. Wyścigi egzekwował znakomicie, udowadniając, że w jego przypadku wiek ma drugorzędne znaczenie.

Cieszę się również z tego, że gdy problemy z tempem auta stawały się permanentne, Fernando nie przeszedł do ataku na zespół (przynajmniej póki co) i pozostaje pozytywnie nastawiony do pracy w Silverstone. Fernando dam bardzo pozytywny aspekt sezonu 2023.

 

Moja ocena: 9/10

Lance Stroll

Kanadyjczyk był bohaterem kibiców, gdy w rekordowym czasie wrócił po złamaniu nadgarstków na tor i był w stanie regularnie punktować. Za to ogromny plus. Ale reszta statystyk jest dla niego bezlitosna. W Bahrajnie omal nie odebrał Alonso podium, a potem przegrywał z nim prawie zawsze i wszędzie. Alonso ma 6 podiów i ponad trzy razy więcej punktów niż Stroll, którego najwyższą pozycją była 4. Możemy dyskutować o talencie lub jego braku u Strolla, ale liczby są bezlitosne.

Moja ocena: 5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 3.
Punkty: 196
Najwyższa pozycja na starcie: 2.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2.
Wizyty w Q3: 19
Odpadnięcie w Q1: 2

 

Fernando AlonsoLance Stroll
Pozycja310
Punkty14947
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia60
Najwyższa pozycja w wyścigu24
Najwyższa pozycja na starcie25
Wyżej w wyścigu111
Wyżej w kwalifikacjach102
Lepszy czas wyścigu111
Wizyty w Q3128
Odpadnięcie w Q102
Średnia pozycja na starcie5.3310.25
Średnia pozycja na mecie4.428,6
Ukończone wyścigi1210
Udane wyprzedzenia2029
Przejechane kilometry36393341
Koszty dla zespołu$0,225 mln$0,515 mln
Zarobki$5 mln$2 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Astona Martina w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Astona Martina w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Aston Martin ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Fernando Alonso w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Lance Strolla w pierwszej części sezonu?

Wrażenia połówka Aston Martin
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

 

Oceniliście Ferrari

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę Ferrari w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia: 4,99

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 38%
Nie, powinni być niżej: 33%
Nie, powinni być wyżej: 7%
Mniej więcej 22%

Czy według Ciebie Ferrari ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 19%
Raczej tak: 34%
Raczej nie: 33%
Nie: 10%
Trudno powiedzieć: 4%

Jak oceniasz postawę Charlesa Leclerca w pierwszej części sezonu?
6,68

Jak oceniasz postawę Carlosa Sainza w pierwszej części sezonu?
6,20

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi