KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Karol Kręt 3 (2)

Weekend pełen wrażeń dla Karola Kręta

 

Zmienne szczęście podczas weekendu w Oschersleben miał Karol Kręt. Kierowca Akademii ORLEN Team w dwóch wyścigach Porsche Sports Cup Deutschland miał mnóstwo pracy, by przebić się do czołówki po pechowych kwalifikacjach. Dodatkowo w niedzielę Polaka użądliła osa, natomiast na trasie doszło do kolizji z winy rywala.

Zawody na niemieckim torze były czwartym weekendem w trwającym sezonie Porsche Sports Cup Deutschland. Karol Kręt jechał do Oschersleben jako lider serii Sprint Challenge i główny faworyt rywalizacji indywidualnej, a wspólnie z Robertem Lukasem także wyścigu endurance. Na początku miesiąca nastoletni kierowca brał udział w testach na tym torze, więc doskonale znał nitkę toru.

Weekend zaczął się od ogromnego zamieszania w kwalifikacjach. Na torze panowały zmienne warunki i przez część czasówki kierowcy musieli radzić sobie w deszczu. Tutaj rozpoczęła się seria pechowych dla Karola Kręta zdarzeń. Serwis fabryczny Michelin popełnił błąd podczas wymiany opon, w efekcie czego 18-latek ruszał do wyścigów ze środka stawki. W pierwszym z nich nadrabianie strat utrudnił samochód bezpieczeństwa, a Kręt zajął czwarte miejsce w swojej klasie.

– W sobotę szczęście zdecydowanie nam nie sprzyjało. Po błędzie przy zakładaniu kół nie miałem szans na lepszy wynik w kwalifikacjach. Słyszałem, że taka pomyłka przytrafiła się po raz pierwszy w historii serii. W wyścigu była szansa na odrobienie jeszcze większej części dystansu, jednak przez safety car straciłem trochę czasu i nie udało się dogonić podium – wyjaśnia Karol Kręt.

Niedziela rozpoczęła się optymistycznie, bo Karol Kręt popisał się świetnym pościgiem za czołówką i stanął na trzecim stopniu podium, a drugim w swojej klasie. Kończący weekend wyścig na długim dystansie załoga Förch Racing by Atlas Ward zaczynała na czwartym miejscu. Karol Kręt miał przejąć samochód od Roberta Lukasa w połowie dystansu. Przed startem wyścigu użądliła go jednak osa i trzeba było zrobić wszystko, by do czasu zmiany uniknąć nadmiernej opuchlizny. Kierowca z Biłgoraja zdołał wystartować, odrobić 7 sekund do lidera oraz przystąpić do ataku. Wtedy doszło do kolizji z winy dublowanego kierowcy i polska załoga nie zdołała ukończyć wyścigu.

– Nigdy wcześniej nie użądliła mnie osa, więc nie wiedzieliśmy, czy nie jestem uczulony. Próbowaliśmy wszystkiego, żeby zmniejszyć opuchliznę. Wpadłem nawet na pomysł, żeby założyć rękawiczkę zanim palec spuchnie i rozciąć ją, gdyby uciskała przed startem. Udało się wsiąść za kierownicę. Jechałem po wygraną, ale potem doszło do kolizji. To był zwariowany i pechowy weekend – mówi kierowca Akademii ORLEN Team.

Przed kierowcami Porsche Sports Cup Deutschland jeszcze dwa weekendy rywalizacji. Na początku września kierowcy będą ścigać się na Nürburgringu, a niewiele ponad miesiąc później na torze w Hockenheim. Karol Kręt zajmuje aktualnie drugie miejsce w swojej klasie i do końca sezonu będzie walczyć o mistrzostwo serii.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi