KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Akademia ORLEN Team

Młodzi kierowcy wspierani przez ORLEN obecni w padoku F1 podczas Grand Prix Holandii



Młodzi kierowcy wspierani przez ORLEN na zaproszenie swojego sponsora byli gośćmi Scuderia AlphaTauri podczas weekendu Formuły 1 na słynnym holenderskim torze Zandvoort. Utalentowani zawodnicy mieli okazję z poziomu padoku obserwować działanie zespołu wspieranego przez ORLEN, a także spotkać się z jego kierowcami i menadżerami.

Wizyta na Zandvoort była efektem współpracy koncernu ze Scuderia AlphaTauri. ORLEN od tego sezonu jest sponsorem włoskiego zespołu, a logotyp marki jest eksponowany między innymi na tylnym skrzydle, nosie bolidu oraz obręczy halo. Polski koncern multienergetyczny od kilku sezonów wykorzystuje potencjał jednej z najpopularniejszych dyscyplin sportu na świecie w celach marketingowych i komunikacyjnych. Obecność w stawce F1 pozwala dotrzeć do nawet 80 milionów widzów podczas jednego weekendu.

Zaangażowanie ORLEN w F1 pomaga także w kształceniu kolejnych pokoleń polskich kierowców wyścigowych. Kacper Sztuka, Tymoteusz Kucharczyk, Karol Kręt, Maciej Gładysz i Mateusz Kaprzyk to utalentowani zawodnicy wspierani przez największego sponsora polskiego sportu. Goście Scuderii AlphaTauri spotkali się z kierowcami – Yukim Tsunodą i Liamem Lawsonem, który podczas weekendu w Holandii zadebiutował w Formule 1, zastępując kontuzjowanego Daniela Ricciardo. Oprócz kierowców, Sztuka, Kucharczyk, Kręt i Gładysz mieli okazję do rozmowy z najważniejszymi postaciami w strukturach Scuderia AlphaTauri. Młodzi zawodnicy spotkali się z Dyrektorem Zespołu, Franzem Tostem. Cenną wiedzę przekazali im również Guillaume Dezoteux, Szef Zespołu ds. Osiągów Bolidu i Fabian Wrabetz, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu. W dniu wyścigu w boksie pojawił się Mateusz Kaprzyk, który wcześniej brał udział 3. rundzie European Le Mans Series w Aragón, gdzie zajął ze swoją załogą czwartą lokatę.



Wyjazd do Holandii miał dla kierowców ogromną wartość edukacyjną. Przez cały weekend polscy zawodnicy mogli obserwować z bliska działanie zespołu słynącego ze szkolenia młodych talentów. Podpatrywali pracę mechaników oraz inżynierów. Podczas wyścigu goście Scuderia AlphaTauri mieli okazję śledzić komunikację pomiędzy zespołem a kierowcami na torze oraz zobaczyć z poziomu garażu, jak wygląda rywalizacja w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej na świecie.

– Świetny weekend na Zandvoort ukoronował fantastyczny wyścig. Wspólnie kolegami z rodziny ORLEN Team mieliśmy okazję poznać świetnych ludzi. Obserwowanie z bliska poczynań zespołu to była okazja do wyciągnięcia wielu wniosków – podkreślił Kacper Sztuka, trzeci kierowca w klasyfikacji włoskiej F4, który wygrał ostatnie trzy wyścigi serii na torze Paul Ricard.

– Przez godzinę mogliśmy śledzić komunikację radiową zespołu i kierowców. Trafiliśmy na świetny wyścig, a atmosfera stworzona przez kibiców po wygranej Maxa Verstappena to coś nie do opisania. Wiele się nauczyłem i jestem wdzięczny za tę możliwość – przyznał Karol Kręt. Kierowca aktualnie walczy o mistrzostwo serii Porsche Sports Cup Deutschland.

– „Działo się” to mało powiedziane. Koniec końców znów wygrał Max Verstappen, ale ulewy i czerwona flaga sprawiły, że było bardzo ciekawie. Wielkie podziękowania dla mojego sponsora, ORLEN, za możliwość wyjazdu i poznania świetnych ludzi w garażu Scuderia AlphaTauri. To był dobrze spędzony czas – powiedział po wyścigu Maciej Gładysz, utalentowany kierowca kartingowy i zwycięzca FIA Karting Academy Trophy.

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi