KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

WROOOM 2012 - MADONNA DI CAMPIGLIO (TN)

Massa oskarża Alonso, liczy na pomoc F1 i FIA

 

Felipe Massa nie ustaje w sprawie swojego pozwu dotyczącego sezonu 2008. Brazylijczyk mówi, że czuje się mistrzem i wierzy, że pomogą mu władze F1 i FIA.

15 sierpnia Massa wysłał pisma do F1 i FIA, w którym mówi, że chce zadośćuczynienia za zaniedbania po crashgate oraz wydanie oświadczenia, wyjaśniającego tamtejsze okoliczności.

Felipe deklaruje, ze jego działania mają związek nie tylko z wypowiedziami Berniego Ecclestona, ale też słowami Charliego Whitinga, który w dokumencie o Maxie Mosleyu przyznał, że wiedział przed wręczeniem nagród za mistrzostwo o całej sprawie. Postanowiono wtedy zamieść sprawę pod dywan by nie wyrządzać wizerunkowych szkód Formule 1.

Co ciekawe, Massa uważa, że o całej sprawie od początku wiedział Fernando Alonso.

„Kilka razy rozmawiałem z Alonso o tym, gdy byliśmy partnerami w Ferrari. Co logiczne, Fernando zawsze twierdził, że to nie była jego wina, ale zawsze też zmieniał temat. Nigdy nie miałem z nim szczerej rozmowy o tych wydarzeniach. Gdy ktoś nie chce rozmawiać w odpowiedni sposób, wówczas wiemy, że coś ukrywa. Ja jestem pewien, że on o tym wiedział” – mówi Massa w rozmowie z Autosportem.



Felipe próbował szukać odpowiedzi również u tego, który się wówczas celowo rozbił, a więc Nelsinho Piqueta.

„Rozmawiałem z nim o tym co się stało w 2009 roku, ale oczywiście nie mamy zbyt dobrych relacji. Rozbił się celowo w wyścigiu by ukartować zwycięstwo jego partnera z zespołu więc nie mam zamiaru z nim więcej rozmawiać. Wszystko było jasne. Próbowałem rozmawiać z jego ojcem (Nelsonem Piquetem, trzykrotnym mistrzem świata), ale on nie chciał ze mną rozmawiać” – mówi Massa.

Brazylijczyk mówi, że jego obecne działania mają na celu przywrócenie sprawiedliwości w F1.

„Robię to dla sportu, by pokazać, że manipulacja nie jest jego częścią. To, co stało się w wyścigu w Singapurze było oczywiste więc powinno zostać unieważnione, a oni tego nie zrobili. Koniec końców, nikt nie został ukarany. Chodzi o sprawiedliwość. Jeżeli ktoś myśli, że chodzi o pieniądze, jest w kompletnym błędzie, a ja teraz wydaję ogromne pieniądze na tę sprawę” – mówi Massa.



„Walczymy o sprawiedliwość, o sport, jego wizerunek, integralność i wzór dla dzieci. Jeżeli sprawiedliwości stanie się za dość, będzie to bardzo optymistyczne. Najważniejsze jest jednak, żeby wszyscy wiedzieli, co się stało i zrozumieli to w 100%” – dodaje Brazylijczyk.

Massa wierzy, że znajdzie poprarcie w dwóch najważniejszych osobach w motorsporcie – Stefano Domenicalim (szef F1) i Mohamedzie ben Suyalemie, szefie FIA.

„Stefano jest dla mnie jak brat. Jest osobą, która bardzo mnie lubi, a ja lubię jego, mamy świetną relację. Oczywiście jest to sytuacja, która zdarzyła się w przeszłości, w innej F1, przy innych właścicielach. FIA również jest dziś inną organizacją. Wówczas szefem był Max Mosley, dziś to Mohammed Ben Sulayem. Są świetnymi osobami i wierzę, że zachowają się w sposób fair dla sportu” – mówi Massa, cytowany przez racefans.net.

„Dziś zarówno FOM jak i FIA działają w zupełnie inny sposób, bardziej sprawiedliwy i spójny. Wierzę, że dla nich to będzie ważna sprawa do przeanalizowania” – dodaje Felipe.

Uważa on, że to jemu należał się wówczas tytuł mistrzowski.

„Bez wątpliwości, czuję się mistrzem. Wierzę, że wszyscy Brazylijczycy, którzy wtedy cierpieli, czują, że ja nim jestem” – mówi Massa.

Źródło: autosport.com, racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi