KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Las Vegas 2023

Liberty oszacowało koszt organizacji GP Las Vegas. Jest szalony

 

To ma być runda z ogromnym przepychem, podkreślająca amerykański wkład do Formuły 1. Ale koszty jego organizacji mogą przerażać.

Pierwsze w historii GP Las Vegas Formuły 1 odbędzie się 18 listopada w nocy z soboty na niedzielę lokalnego czasu. Najniższe ceny biletów to 1500 dolarów, a najdroższe pakiety można kupić za nawet 5 milionów dolarów.

Umiejscowiony m.in. na głównej ulicy Las Vegas – Strip – tor jest obecnie przygotowywany, a wyścig ma odbywać się minimum do 2032 roku.

Tylko na potrzeby organizacji wyścigu wykupiono grunty za blisko 100 milionów dolarów. Ale to tylko mała część kosztów organizacji przedostatniej rundy sezonu 2023. Duże koszty generowało stworzenie padoku czy intensywne prace nad nawierzchnią ulic.

 

Greg Maffei – szef Liberty Media – przyznał podczas rozmowy z inwestorami, że koszty organizacji wyścigu w Vegas przekroczyły początkowe założenia.

„Mogę z radością powiedzieć, że przygotowania przebiegają zgodnie z harmonogramem mimo rosnących kosztów. Nie spodziewamy się jednak zmian w przychodach i zyskach, o których mówiliśmy wcześniej. Zwiększamy kapitalizację pod przewidywane wydatki na padok i roboty drogowe” – powiedział Maffei.

Jego słowa potwierdza główny oficer finansowy Liberty Media, Brian Wendling.

„Nasz padok jest teraz w 85% gotowy. Spodziewamy się, że całkowity koszt organizacji wyścigu w Vegas – łącznie ze stworzeniem padoku i przygotowaniem toru będzie bliski $400 milionów. W pierwszej połowie roku wydane z tej kwoty zostało około $155 mln.

 

Według szefa GP Las Vegas, Renee Wilma w trakcie organizacji pojawiły się pewne problemy – na przykład ponowne położenie kabli czy nawierzchni na torze.

„Natknęliśmy się na kable, które musiały zostać przesunięte. Większość z tych prac było przeprowadzanych na życzenie czy żądanie lokalnych udziałowców. Mieliśmy również dodatkowe wymagania ze strony kasyn, dotyczące ochrony i bezpieczeństwa. To wymagało dodatkowego wyposażenia i prac” – mówi Wilm.

F1 chce, by wyścig w Las Vegas był jednym z największych wydarzeń sportowych roku.

„Zespół w Las Vegas przygotowuje event o bezprecedensowej skali i kompleksowości. To będzie największy i najbardziej prestiżowy event sportowy w 2023 roku. To odpowiedź na nasze aspiracje Super Bowl wśród grand prix” – mówi Wilm.

Oczywiście przy takich kwotach organizatorzy liczą na duże zyski i imają się różnych sposobów by je zapewnić, o czym przeczytacie tutaj.

Źródło: racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi