KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Formula 1 2023: Austrian GP

Hulkenberg o spadku popularności F1 w Niemczech

 

Dość zaskakujący wniosek wysuwa Nico Hulkenberg na temat marnej popularności Formuły 1 w Niemczech. Według niego, wcale nie chodzi o wyniki kierowców.

Oglądalność Formuły 1 w Niemczech drastycznie spadła w ostatnich latach. Wpływ na to z pewnością miało przejście wszystkich wyścigów do w pełni płatnego Sky Sports.

Jakby tego było mało, niemiecki kierowca od 2018 roku nie miał szans na zdobycie mistrzostwa świata, a ostatni tytuł trafił do tego kraju w 2016 roku za sprawą Nico Robserga – syna fińskiego kierowcy. Niemcy nie są natomiast zbyt związani z sukcesami Mercedesa.

Jakby tego było mało, ostatni wyścig F1 w Niemczech miał miejsce w 2020 roku i to awaryjnie podczas pandemii.

 

Czemu niegdyś europejska stolica F1, mająca nierzadko po dwa wyścigi w kalendarzu, teraz nie lubi F1?

“Myślę, że jest to kilka rzeczy. Oczywiście Niemcy zawsze byli rozpieszczani przez sukcesy Michaela Schumachera, Sebastiana Vettela, Nico Rosberga czy Mercedesa. Zawsze mieliśmy mocną prezencję w Formule 1, przynajmniej w ostatnich 30 latach” – mówi jedyny Niemiec w tegorocznej stawce, Nico Hulkenberg.

Kierowca Haasa zauważa jeszcze inne aspekty słabnącej popularności F1.

“To chyba naturalne, że czasem sport jest bardziej popularny i jest na niego większe zapotrzebowanie, a czasem słabnie” – mówi Hulkenberg.

“Myślę też, że chodzi o postrzeganie przemysłu motoryzacyjnego jako ogółu w Niemczech. Uznaje się, że jest odpowiedzialny za zmiany klimatu, że nie jest zrównoważony. To odbija się na motorsporcie i dlatego tak się go postrzega, a politycy mówią ludziom, że jest zły. To ma negatywny wpływ na F1” – dodaje Niemiec.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi