Niespodziewany problem zespołu z Woking przed GP Holandii. Przedstawiciele organizacji zdrowotnych z tego kraju domagają się od McLarena zmiany malowania.
Nie chodzi jednak o awersję do koloru “pomarańczowego” czy jego odcieniu “papaja”, który w Holandii jest raczej bardzo lubianą barwą. Chodzi o jednego z głównych sponsorów McLarena – markę Velo.
Jej logotypy znajdują się m.in. na sidepodach bolidów Lando Norrisa i Oscara Piastri. Velo to jedna z marek British American Tobacco, pod którą kryją się – w skrócie pisząc – e-papierosy. Sprzedaż tego typu produktów jak Velo została zakazana w Holandii w kwietniu tego roku, nie można ich też również reklamować.
Organizacje zdrowotne – m.in. “Dutch Heart Foundation”, “KWF cancer fund” i “Lung Fund” domagają się zatem zmiany malowania McLarena. Chcą one wystąpić do komisji zajmującej się reklamami by zabroniła jazdy z takim malowaniem ekipie z Woking.
Zespół nie zamierza ustępować.
“Cały branding obecny na samochodach wyścigowych McLarena jest zgodny z wymogami regulatorów i przepisami dotyczącymi reklamy w krajach, w których się ścigamy” – głosi stanowisko McLarena.
Zespoły Formuły 1 oficjalnie nie mogą promować wyrobów tytoniowych, ale różnymi sposobami próbują lub próbowały obchodzić ten zakaz, na przykład umieszczając logotypy marek związanych z producentami papierosów lub ich akcji społecznych.
Źródło: planetf1.com