KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

1

Dywaniki samochodowe gumowe — na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Gdy zapalamy silnik i ruszamy w drogę, nierzadko skupiamy się na tak wielu aspektach prowadzenia samochodu, że zapominamy o jednym z najważniejszych elementów, które dbają o komfort i czystość wnętrza pojazdu — mowa tutaj o dywanikach samochodowych gumowych. To wielki błąd, ponieważ maty są pierwszą linią obrony przed brudem, wilgocią i uszkodzeniami, które mogą zagrażać podłodze naszego auta. Choć często traktowane jako drobny dodatek, ich wybór może wpłynąć na długowieczność wnętrza, łatwość w utrzymaniu czystości oraz estetyczny wygląd pojazdu. Na co zwrócić uwagę, wybierając wykładziny samochodowe gumowe, by uczynić naszą podróż jeszcze przyjemniejszą i funkcjonalniejszą?

Dlaczego warto postawić na dywaniki gumowe?

 

W sklepach dostępne są maty podłogowe do samochodu welurowe i gumowe. Te pierwsze wyglądają ładnie, ale są trudne w utrzymaniu czystości. Zimą nie są najlepsze, ponieważ wraz z butami w samochodzie pojawia się błoto, śnieg i woda. Bardziej funkcjonalnym rozwiązaniem są więc dywaniki samochodowe gumowe, które można zakupić w sklepie internetowym Carmager, ponieważ można je w łatwy sposób czyścić. Muszą być jednak dostosowane do konkretnego modelu auta, ponieważ w przeciwnym razie będą się przesuwać i utrudniać prowadzenie pojazdu.

Ponadto dywaniki samochodowe gumowe są bardzo praktyczne i przede wszystkim trwałe. Niestraszne im trudne warunki atmosferyczne i mogą być stosowane zarówno jesienną, jak i zimową porą. Przydadzą się również latem, zwłaszcza podczas ulewnych deszczy, kiedy duża ilość wody z butów dostaje się do wnętrza samochodu.

Maty gumowe mają jeszcze jedną ważną zaletę. Są niezwykle łatwe w czyszczeniu. Najczęściej wystarczy sama woda, aby usunąć wszelkiego rodzaju zabrudzenia, w tym piasek i kurz. Jednak aby uzyskać lepsze rezultaty, należy użyć środków czyszczących, bowiem dywaniki samochodowe gumowe są odporne na szkodliwe działanie detergentów.

Poza tym, w porównaniu do dywaników welurowych, te wykonane z gumy są zdecydowanie tańsze, trwalsze i bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Nie tracą swojej skuteczności i estetyki przez długi czas.

Materiał i jakość wykonania – aspekty, które koniecznie należy wziąć pod uwagę

 

Ważnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę przy wyborze mat samochodowych gumowych, jest materiał, z którego zostały wykonane, oraz jakość produkcji. Dobrze zaprojektowane dywaniki samochodowe gumowe powinny być wykonane z wysokiej jakości mieszanki gumowej o podwyższonych parametrach odporności na ścieranie przez obuwie. Dobrze jest także, jeżeli materiał w miejscu oparcia stóp jest dodatkowo wzmocniony, ponieważ ciężkie zimowe buty z grubą podeszwą na kiepskiej jakości ogumieniu mogą doprowadzić do powstawania dziur.

Co do jakości wykonania, dobrze jest się upewnić, czy model, który nas interesuje, posiada odpowiednie wykończenia, takie jak podwójne szwy, które zapobiegają rozwarstwianiu. Nie zapominajmy również o atestach. W trosce o środowisko swoją decyzję o zakupie można oprzeć na Ateście Higienicznym Państwowego Zakładu Higieny, który potwierdza, że wybrany przez nas produkt jest bezpieczny dla zdrowia i został wykonany w sposób sprzyjający środowisku.

Dopasuj kształt dywaników do swojego auta

 

Kształt wycieraczki podłogowej jest ważny nie tylko ze względu na estetyczny wygląd wnętrza pojazdu, ale również wpływa na bezpieczeństwo jazdy, w szczególności kiedy wybieramy model od strony kierowcy. Jeżeli źle dopasujemy rozmiar, guma może się podwijać i utrudniać manewrowanie hamulcem czy gazem, a w takim wypadku nietrudno o stłuczkę. Szczególną uwagę należy zachować biorąc pod uwagę zakup dywanika uniwersalnego, który jest dedykowany dla wielu modeli samochodów.

Warto także przyjrzeć się wysokości boków dywaników samochodowych gumowych. Modele z wyższymi rantami doskonale chronią wnętrze samochodu, zatrzymując błoto czy piasek na powierzchni maty. Dzięki temu brud nie dostaje się pod spód i nie może uszkodzić podłogi auta. W sytuacji, gdy będziemy przebywać w samochodzie w mokrych czy brudnych butach, tego rodzaju ochrona okaże się niezwykle przydatna.

System mocowania a Twoja wygoda

 

Dywaniki samochodowe gumowe powinny być wyposażone w odpowiedni system mocowania, który zapobiega ich przesuwaniu się podczas jazdy. Dobrze zaprojektowane modele posiadają zazwyczaj specjalne zaczepy lub antypoślizgowe wstawki, które trzymają je na swoim miejscu. Wybierając maty, warto sprawdzić, czy pasują one do fabrycznych punktów mocowania w podłodze samochodu, dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych kłopotów z adaptacją.

Jeśli nasz samochód jest fabrycznie wyposażony w mocowania, nie ma potrzeby się martwić montażem wycieraczek podłogowych. Jeżeli jednak nie ma tego typu rozwiązania w pojeździe, dobrym wyborem są produkty z zestawem stoperów lub o podłożu gumowo – żelowym, które dobrze przylegają do podłogi i nie przesuwają się podczas jazdy.

Aby znaleźć maty podłogowe dla swojego pojazdu, zobacz ofertę dywaników samochodowych gumowych w sklepie Carmager, który oferuje szeroki wybór wysokiej jakości akcesoriów samochodowych. Odwiedź ich stronę internetową, aby zapoznać się z bogatym asortymentem wycieraczek i znaleźć idealne rozwiązanie dopasowane do Twojego auta.

Materiał partnera

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Popularne tagi