KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Budkowski Alpinee

Budkowski: Zarząd Renault nigdy nie chciał o tym słyszeć

 

Marcin Budkowski, były szef Renault i Alpine w Formule 1 mówi, co może stać za ciągłymi problemami Alpine w F1. Jak komentuje ostatnie roszady w kierownictwie ekipy?

W miniony piątek ogłoszono, że z Alpine pożegnają się trzy kluczowe osoby – Otmar Szafnauer (szef zespołu), Pat Fry (dyrektor techniczny) i Alan Permane (dyrektor sportowy). Wywołało to falę komentarzy, zwłaszcza wobec wcześniejszego rozstania się Laurenta Rossiego z zespołem F1.

Poprzednie tak duże zmiany w kierownictwie Renault były udziałem Marcina Budkowskiego, który pożegnał się z Alpine niedługo po Alanie Proście. Czterokrotny mistrz świata bardzo ostro komentował zajścia we francuskiej ekipie.

„Razem z Alainem widzimy rzeczy w podobny sposób. Rozmawiałem z nim krótko przed ogłoszeniem zmian. Szczerze mówiąc, jest mi smutno ponieważ zespół jest bliski mojemu sercu. Spędziłem tam wiele lat, znam wiele osób i mam z nimi kontakt. Zasługują na więcej – lepsze rezultaty i lepsze zarządzanie” – mówił Budkowski na antenie Viaplay.

 

Polak prosto z mostu mówi, co jest przyczyną ciągłego rozczarowania w Alpine.

„Problemem z Renault w Formule 1 zawsze było to, że ambicje były bardzo wysokie, ale zaplecze finansowe niewystarczające. Cele wraz z każdym rokiem rosły, ale zasoby pieniężne wkładane w projekt już nie. Ale zarząd Renault nigdy nie chciał o tym słyszeć” – mówił Budkowski.

 

Co Budkowski mówi o swoim następcy, Otmarze Szafnauerze, który teraz musi szukać innego zatrudnienia?

„Otmar spędził wiele lat w Formule 1 z różnymi zespołami. Wie, czego trzeba by wygrywać i jak trudno to osiągnąć. Wie również, jak dużo pieniędzy jest wydawane przez zespoły by wygrywać i jak długo zajmuje osiągnięcie sukcesu. Takie podejście prawdopodobnie nie było doceniane przez Renault” – mówi Budkowski.

„Rezultaty Astona Martina czy McLarena pokazały, że da się przyspieszyć progres, choć teraz Aston ma drobne problemy, a McLaren miewa dobre momenty. Nie jest to proces linearny, ale te rezultaty Astona Martina i McLarena nie pomogły całej sytuacji” – dodaje Budkowski.

Na zastępcę Szafnauera w Alpine typuje się Mattię Binotto.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi