KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Canadian Grand Prix 2023

Brutalna porada Marko dla Alpine

 

Helmut Marko ma dość prostą radę dla Alpine wobec kłopotów z osiąganiem dobrych wyników w Formule 1 przez francuską ekipę.

Renault wróciło do Formuły 1 w 2016 roku, niemal od razu ogłaszając aspiracje walki o podia w wyścigach i klasyfikacji generalnej. Sprawy szły w dobrym kierunku – po 9. miejscu w 2016 roku, potem były miejsca 6. i 4. w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Po dwóch piątych miejscach z rzędu, zespół zmienił nazwę na Alpine.

W sezonach 2021, 2022 i trwającym 2023 ekipie udało się trzykrotnie stanąć na podium, a Esteban Ocon odniósł pierwsze zwycięstwo dla ekipy z Enstone od 2010 roku. To jednak za mało i zespół wciąż boryka się z niespełnionymi ambicjami.

Nie wiadomo jeszcze, jak ostatnia czystka na szczytach władzy francuskiej ekipy wpłynie na jej wyniki, jednak jeżeli zmiany personalne nie wypalą, frustracja może narastać.

 

Receptę na zakończenie męki Alpine ma Helmut Marko, doradca Red Bulla. Według niego, Renault powinno… poddać się i zrezygnować z prowadzenia własnej ekipy w F1.

„Andretti powinien kupić zespół Alpine. To byłoby najlepsze dla wszystkich” – mówi Marko w rozmowie ze sport1.de.

„Formuła 1 zachowałaby liczbę 10 zespołów, Andretti wreszcie by wszedł, a Renault nadal byłoby zaangażowane” – wyjaśnia Austriak, mając na myśli pozostanie Renault jako dostawcy silników dla ekipy Andrettich.

Warto zauważyć, że to właśnie Renault miałoby dostarczać silniki dla projektu Andretti/Cadillac w Formule 1, jeżeli otrzymaliby zgodę na dołączenie do serii. Alpine ma być jednym z niewielu zwolenników dołączenia Andrettich do F1.

 

Renault obecnie próbuje wrócić do bycia konkurencyjnymi w F1 poprzez lobbowanie za umożliwieniem zmian w jednostkach napędowych, które zrównałyby osiągi poszczególnych dostawców. Red Bull nie wyraża głośno sprzeciwu wobec tego pomysłu.

„Muszą udowodnić, że różnica osiągów jest znacząca. Musimy również dostać gwarancje, że działania nie będą miały na celu osłabienie któregoś z pozostałych dostawców” – mówi Marko.

Aplikacja Renault została obecnie wstrzymana. Rozumiem ich problem i nie chodzi jedynie o osiągi silnika. Jeżeli jesteś za daleko, musisz poświęcać inne rzeczy, w tym ustawienia samochodu, by nadrabiać brak prędkości na prostych” – dodaje doradca Red Bulla.

Alpine mówi, że ich silnik może tracić nawet 30 koni mechanicznych w stosunku do rywali, jednak nie wszyscy zgadzają się z tymi wyliczenami.

Źródło: f1i.com
fot. Alpine F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi