KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Aston Martin nadal nie poddaje sezonu 2023

 

Mimo kilku bardzo słabych występów w ostatnich wyścigach Formuły 1, Aston Martin nadal ma ambitny plan na sezon 2023.

Po serii podiów Fernando Alonso w pierwszych rundach sezonu, potem forma ekipy Silverstone zaczęła pikować w dół. Po Grand Prix Węgier Fernando Alonso mówił, że w Astonie Martinie muszą zaakceptować to, że są dopiero 5. ekipą w stawce.

Niektórzy sugerowali, że Aston skupił się już na sezonie 2024, ale dyrektor do spraw osiągów Astona, Tom McCullough zapowiada poprawki w dalszej części obecnego sezonu i deklaruje, że jego ekipie zostało jeszcze „sporo budżetu” na walkę w 2023 roku.

„Nadal mamy spore zasoby finansowe na dalsze rozwijanie samochodu i to nasz plan na drugą część rywalizacji” – mówi McCullough.

 

Zaznacza on, że na spadek formy Astona miały wpływ różne czynniki, ale na szczęście zrozumieli już, co dzieje się z samochodem.

„To nigdy nie jest jedna rzecz i to może być niebezpieczne skupić się tylko na jednej rzeczy. Naszym zadaniem jest zrozumienie, co zrobiliśmy z samochodem i jego rozwojem, z czego bierze się nasza konkurencyjność na niskich prędkościach, średnich i co dzieje się z autem na prostych – z DRS-em i bez niego. Oczywiście każdy tor ma inne wymagania. Jest wiele aspektów do analizy i to właśnie robiliśmy” – stwierdza inżynier.

Pierwsze poprawki Aston zamierza przywieźć już na Grand Prix Holandii – pierwsze po przerwie wakacyjnej.

„Poprawki przybywają w drugiej połowie sezonu. Jesteśmy gotowi by naprawić niektóre obszary, w których nie byliśmy mocni. Myślę, że począwszy od Zandvoort będziemy przywozić poprawki” – mówi McCullough.

Aston Martin nadal zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów, ale przy obecnej formie musi oglądać się na Ferrari i McLarena.

Źródło: Autosport.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi