KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso chciał zostać w Alpine. Dwa czynniki zdecydowały o odejściu. “Otmar powinien siedzieć cicho”

 

Fernando Alonso nie szczędzi słów krytyki pod adresem byłego już szefostwa Alpine za to, jak poprowadzili rozmowy kontraktowe z nim w ubiegłym roku.

Odejście hiszpańskiego kierowcy było szokiem dla Alpine, które do końca sądziło, że robiło wszystko właściwie i Alonso nie miał powodów by szukać sobie innego zatrudnienia.

Fernando zwraca uwagę na kluczowe czynniki, które wpłynęły na jego odejście – jak widać, można było go uniknąć.

“Nie sądzę, że czułem się nieszanowany, ale to prawda, że rozmowy trwały dłużej niż myślałem, gdy je zaczynaliśmy. O przedłużeniu kontraktu zaczęliśmy mówić chyba w Australii w kwietniu 2022. Potem miały naprawdę powolne tempo i nie było to moją winą. Ja byłem naprawdę zadowolony. Samochód na 2022 rok był szybki i zadowalały mnie jego osiągi oraz możliwości na przyszłość” – mówi Fernando.

 

“Wolne tempo rozmów, brak jakiejkolwiek oferty na piśmie oraz to całe gadanie o wieku itp… Zresztą oni nadal to robią” – dodaje Hiszpan, tłumacząc powody swojej decyzji o przejściu do Astona Martina. Fernando przyznaje, że nieco osobiście odebrał on te uwagi dotyczące wieku, zwłaszcza, że udowadnia iż nadal jest w świetnej formie.

Nie szczędzi on słów krytyki pod adresem byłego już szefa Alpine.

“Tak załatwiają rzeczy. Czy raczej Otmar tak je załatwia. Po tym roku lepiej by siedział cicho i nic nie mówił. Po tym, jakie rezultaty osiąga Aston Martin, a jakie oni… Nadal mówi, że jest dumny ze swoich decyzji. To niesamowite” – wyjaśnia Fernando.

Według kierowcy, Alpine nie doceniło wpływu, jaki tak doświadczony i dobry kierowca jak on ma na działalność zespołu.

 

“Na 100% tak było. I nadal jest. Każdego weekendu robiłem wszystko, co mogłem. Zrobiłem też wiele rzeczy dla Renault. I wówczas boli cię, gdy ktoś wątpi w twoje osiągi, mówiąc o twoim wieku i tego typu rzeczach” – mówi Fernando.

“Wówczas chcesz udowodnić – nawet mocniej – że jesteś w najlepszym momencie swojej kariery. A wyniki mówią chyba same za siebie” – dodaje kierowca Astona Martina.

Źródło: f1i.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi