KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2023 Belgian Grand Prix, Sunday - LAT Images

Wrócił koszmar Mercedesa, ale Wolff cieszy się z pójścia w dobrym kierunku

 

W Mercedesie nie są w pełni zadowoleni z zachowania ich samochodu na Spa, ale jednocześnie wiedzą, że idą w dobrym kierunku.

Mercedes na Spa przywiózł aktualizację swojego pakietu – z nowymi sidepodami i krawędziami podłogi. Dodatkowo Hamilton jechał z innym tylnym skrzydłem niż George Russell. O ile na deszczu pakiet sprawował się przyzwoicie, o tyle na suchym torze pojawił się problem, z którym ekipa walczyła w ubiegłym sezonie – dobijanie auta.

Lewis Hamilton pytany dokuczało mu to trochę, mówi: „Nie trochę. To było podskakiwanie takie, jak w ubiegłym roku. Wszędzie”.

Również z tego powodu Lewis nie był w stanie powalczyć o podium wczoraj, a Mercedes miał sporo szczęścia, że McLaren jechał ze złym pakietem, a Carlos Sainz odpadł z rywalizacji.

 

„On miał zawsze odpowiedź na moje okrążenia. Mieli nad nami przewagę” – mówi Lewis o jeździe za Leclerckiem.

„Próbowałem, bardzo naciskałem, ale miałem dużą degradację w środkowym sektorze. Nadal jednak pojechaliśmy po najszybsze okrążeniem na ostatnim okrążeniu. Jest wiele pozytywów po tym weekendzie, ale przed nami nadal sporo pracy” – dodaje Hamilton, cytowany przez racefans.net.

Siedmiokrotny mistrz świata chwali pracę wykonaną przez Mercedesa, zwłaszcza przywiezienie nowej koncepcji aerodynamicznej na GP Monako.

„Samochód bardzo rozwinął się od tego czasu. Mamy większe pojęcie o tym, gdzie jesteśmy, a auto jest znacznie bardziej stałe jeżeli chodzi o osiągi. Byliśmy na podiach i w TOP-5, co było świetne. Samochód jest też niezawodny. Jest zatem sporo dobrego” – mówi Lewis.

 

„Ale nadal musimy pracować nad balansem auta i potrzebujemy więcej siły docisku. Wiem jednak, że wszyscy ciężko pracują w fabryce. Jesteśmy ekstremalnie skupieni na zajęciu 2. miejsca wśród konstruktorów i 3. miejscu wśród kierowców” – przyznaje Lewis.

Wolff świadomy

„Głównym czynnikiem ograniczającym nas było dobijanie. Samochód podskakiwał na każdej prostej, a nawet w Blanchimont. Lewis musiał tam odpuszczać, a przecież zazwyczaj przejeżdża się go na pełnym gazie. W ten sposób przegrzewały się opony” – mówi Toto Wolff dla Autosportu.

 

„To frustrujące udawać się na przerwę wakacyjną w taki sposób. W trakcie kilku następnych dni musimy zrozumieć dane” – dodaje szef Mercedesa.

Według niego dobijanie wróciło za sprawą poprawek przywiezionych przez Mercedesa na Spa.

„Musimy to przeanalizować. Myślę, że nowa podłoga mogła być powodem powrotu dobijania, ale zobaczymy. Wierzę jednak, że kierunek, który obecnie dobraliśmy jest właściwy” – mówi Wolff.

Źródło: racefans.net, autosport.com
fot. Mercedes F1 Team

Pierwszy po przerwie wyścig F1 odbędzie się w Holandii.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi