KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Max Verstappen, Red Bull Racing RB19, leads the field at the start of the race

Ważne decyzje: Koce grzewcze, wyrównywanie silników i restarty z pól

 

F1 Comission opublikowała decyzje, jakie zapadły w tym tygodniu w związku z przyszłością Formuły 1. Powinny one ucieszyć kibiców.

Koce zostają

 

Od dłuższego czasu w Formule 1 toczy się dyskusja na temat koców grzewczych. W związku z dążeniem serii do zeroemisyjnośći proponuje się całkowitą rezygnację z nich.

Koce miały zostać wycofane już w sezonie 2023, jednak ostatecznie zostawiono je, decydując się na zasilanie ich ekologicznymi źródłami energii.

Nowym terminem był sezon 2024, ale kierowcy – również ci, którzy testowali opony bez koców grzewczych – mówili, że będzie to duże ryzyko, a na niektórych torach potrzeba będzie 2 okrążeń by dogrzać nowe opony.

 

Dziś postanowiono, że w przyszłym sezonie Formuła 1 nadal będzie korzystała z koców grzewczych, ale jednocześnie będą trwały dasze prace i analizy zmierzające do rezygnacji z nich w sezonie 2025.

Warto zaznaczyć, że bez zmian pozostaje kwestia opon deszczowych, które od tegorocznego GP Monako nie wymagają koców grzewczych.

Wyrównywanie silników

 

Komisja F1 zdecydowała również, że w świetle obowiązujących przepisów możliwe jest wyrównywanie osiągów jednostek napędowych pochodzących od różnych producentów. Komisja argumentuje, że chodzi o zapobieganie wieloletniej przewadze niektórych ekip ze względu na ich jednostki napędowe.

Wniosek o to złożyło Alpine, a mocno był temu przeciwny Mercedes.

 

Teraz FIA i F1 czeka analiza, jak zgodnie z przepisami przeprowadzić takie wyrównywanie i którzy dostawcy silników zostaną nim objęci.

Testy

 

Przedsezonowe testy 2024 odbędą się w dniach 21-24 lutego w Bahrajnie czyli tydzień przed pierwszym wyścigiem sezonu 2024.

Restarty przed końcem

 

Podczas posiedzenia omawiany był również pomysł rezygnacji z zatrzymanych startów tuż przed końcem wyścigu po czerwonej fladze. Chodziło o to, by uniknąć zamieszania z GP Australii gdy po takim restarcie rozbiło się kilka aut.

Padła propozycja ustalenia sztywnego terminu wyścigu, po którego minięciu dyrekcja wyścigu będzie mogła wznowić rywalizację tylko za pomocą startu lotnego. Ten pomysł nie zyskał akceptacji Komisji. Zastrzega ona jednak, że będzie dalej analizowała sprawę i dodaje, że ostateczna decyzja zawsze należy do dyrektora wyścigu.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi