KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 Grand Prix of Belgium - Sprint

Verstappen chwali kontrolę wyścigu i Piastriego

 

Maxa Verstappena w dzisiejszym wyścigu czeka nieco trudniejsze zadanie niż we wczorajszym sprincie, ale nadal jest faworytem rywalizacji na Spa. Co mówił po sobocie?

Holender pozytywne ocenia działania dyrekcji wyścigu w sprawie startu sprintu.

“Myślę, że start lotny był mądrym posunięciem w tego typu warunkach, ponieważ uważam, że nikt tak naprawdę nie mógł widzieć, co dzieje się z przodu. Zwłaszcza na nowym asfalcie tutaj, jest o wiele więcej stojącej wody, więc myślę, że byłoby dość niebezpiecznie poza pierwszym zakrętem i przez Eau Rouge. Myślę więc, że to był dobry wybór. Sądzę, że mogliśmy zacząć ścigać się trochę wcześniej – może dwa okrążenia wcześniej – ale znowu, wolę to robić w ten sposób, niż jechać tam, gdy jest niebezpiecznie. Więc oceniam, że jest ok” – powiedział.

Gdy już zaczęło się ściganie, Max i Red Bull wybrali bezpieczniejszy wariant, zostając na torze. Kosztowało go to utratę pozycji lidera.

 

“Nie sądzę, aby to była zła decyzja, myślę, że to była po prostu bezpieczniejsza opcja. To znaczy, mogłem zjechać pierwszy, ale mogłem zostać zablokowany przez inne samochody, mógł być samochód bezpieczeństwa, a wtedy przegrywasz wszystko, więc nie miałem nic przeciwko pozostaniu na torze. To znaczy, straciliśmy jedną pozycję, ale wiemy, że jesteśmy szybcy i myślę, że było to widać po założeniu interów. Dosłownie lataliśmy. Więc było ok” – powiedział Holender.

Jakie były dla niego największe wyzwania podczas Sprintu?

“Myślę, że decyzja, kiedy zjechać do boksu. Powiedziałem od razu zespołowi, że wiem, że możemy od razu zjechać. To bardzo ryzykowne w przypadku, gdy zjadą wszystkie samochody na raz, a wtedy oczywiście musisz zatrzymać swój samochód i nigdy nie wiadomo, co może się zdarzyć – co jest dość często w takich warunkach. Myślę więc, że po prostu wybraliśmy bezpieczniejszą opcję, aby zrobić przynajmniej jeszcze jedno okrążenie. Może byłby samochód bezpieczeństwa – i wtedy masz pecha” – mówi Verstappen.

“Nie było samochodu bezpieczeństwa, więc wiedziałem, że nie przegram, ponieważ wety są tutaj dużo wolniejsze niż intery. Więc zrobiliśmy pitstop. Musiałem też trochę poczekać na Ferrari, wyjechałem za Oscarem i oczywiście wiedziałem, że w pewnym momencie muszę go wyprzedzić. Widziałem, że po dwóch okrążeniach miał już duże problemy z oponami. Tak jakby po prostu bardziej się przegrzewały, a potem myślę, że przy naszej prędkości, miałem dobry przejazd za samochodem bezpieczeństwa” – dodaje.

 

Czy dobrze było w końcu pościgać się z kimś nowym w osobie Oscara Piastri?

“Tak… To pierwszy raz? Zawsze jest dobrze! To znaczy, ja też byłem w takiej sytuacji, gdzie pojawiłem się jako młodszy zawodnik. To jest miłe i też jest super. Myślę, że ogólnie Oscar ma bardzo dobry sezon, ale myślę, że również że ten weekend ma mocny. Zasadniczo zawsze miło jest ścigać się po raz pierwszy” – mówi Max.

Verstappen, mimo że startuje w niedzielę z 6. miejsca, pozostaje optymistą.

“Mój samochód był dzisiaj szybki. Wiedzieliśmy już po pierwszym okrążeniu, że nie jesteśmy źli, ale także w wyścigu wydawało się, że całkiem dobrze radzimy sobie z utrzymywaniem opon przy życiu. Miejmy nadzieję, że możemy zrobić to samo jutro, jeśli będzie sucho. Ale jutro, oczywiście, startuje trochę z tyłu. Muszę uważać, żeby nie uszkodzić samochodu. I jak tylko będę miał czyste okrążenie, myślę, że od tego momentu, tak, możemy walczyć” – mówi Verstappen.

Z toru Spa Iwona Hołod

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi