KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
230041-scuderia-ferrari-british-gp-saturday

Vasseur komentuje plotki związane z Albonem i wymienia wady i zalety swoich kierowców

 

Frederic Vasseur stwierdził, że nie planuje rozmów kontraktowych z Alexem Albonem, odnosząc się do ostatnio pojawiających się plotek.

O Alexie Albonie mówi się ostatnio więcej za sprawą jego dobrych występów w Williamsie i równej formy. Taj miał odmówić na ofertę powrotu do Red Bulla, a niektórzy upatrują w nim kandydata do czołowych ekip w przyszłości.

Vasseur docenia osiągi Albona w Williamsie, a panowie znają się jeszcze z czasów GP3, gdy Albon jeździł dla zespołu ART, należącego do Francuza. Przyznaje jednak, że nie ma obecnie zamysłów umieszczania Albona w Ferrari.

„Nie wiem, skąd biorą się te historie. Miałem Albona w swoim składzie w przeszłości, przyjaźnimy się, a gdyby zapytać mnie, czy Alex wykonuje obecnie dobrą robotę, powiedziałbym, że tak. Ale nie oznacza to, że jestem zainteresowany zatrudnieniem go. Alex ma kontrakt do 2024 roku w Williamsie, jego zespół dużo inwestuje i nie widzę tam dla niego problemów” – mówi Vasseur w rozmowie z włoską edycją motorsport.com.

 

Ferrari zostanie w obecnym składzie na sezon 2024, a szef zespołu mówi, że nie czuje presji szybkiego zakontraktowania któregoś z kierowców.

„Wyrażałem się jasno na początku sezonu, mówiłem o tym również kierowcom, że najpierw muszę poznać zespół, a to zajmuje miesiące. Oni nadal mają kontrakty więc nie ma potrzeby dyskutowania o kontraktach teraz. Z pewnością będziemy o nich rozmawiać w przyszłości, ale to też potrwa kilka miesięcy” – mówi Vasseur w rozmowie z włoskim motorsportem.

„Priorytetem – dla wszystkich – jest skupienie się na zespole, zwłaszcza w tym sezonie. Nie chcę, by cokolwiek nas rozpraszało” – dodaje Francuz.

Mimo wszystko Charles Leclerc przyznał, że powoli zaczyna rozmowy z Ferrari na temat przedłużenia kontraktu. W mediach pojawiają się doniesienia, że jego usługami jest zainteresowanych kilka zespołów, dlatego Fred Vasseur miał postawić sobie za priorytet zakontraktowanie Leclerca.

 

„Charlesa stać na niesamowite rzeczy. Czasem robi rzeczy, które trudno wytłumaczyć. Jest kierowcą, który zawsze myśli o wygrywaniu. Nasz samochód jest za Red Bullem, ale Charles cały czas myśli o wygrywaniu. W niektórych sytuacjach widzieliśmy, że cisnął za bardzo, próbował rekompensować straty strategią, agresją i większym ryzykiem” – mówi o Monakijczyku Vasseur.

„Moim zadaniem jest skierowanie go na właściwe tory. Kiedy mamy samochód, który stać na drugie miejsce, musimy być dumni z tego, że je zajęliśmy. Ale oczywiście dobrze jest patrzeć na to, co dzieje się z przodu” – dodaje.

Słabszą pozycję w Ferrari ma Sainz, który ma nie być zadowolony z braku rozmów kontraktowych i ma rozglądać się za innymi opcjami – w tym Audi.

„Carlos jest bardzo regularny. Jest w stanie zarządzać tempem i robi to trochę lepiej niż Charles, ale nie miewa momentów przesady czy przebłysków tak jak Charles, który czasem zdobywa pole position” – mówi Vasseur.

„Czasem jest bardzo blisko Charlesa. W Miami aż do ostatniego zakrętu był na pole position. Ogranicza błędy i zawsze można na niego liczyć” – dodaje szef Ferrari.

Źródło: f1i.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi