KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Vasseur testy 23

Vasseur: F1 powinna zostawić możliwość zmiany przepisów silnikowych

 

Nie milknie wywołana przez Red Bulla dyskusja na temat przepisów silnikowych na sezon 2026, które mogą mocno wpłynąć na atrakcyjność ścigania w F1.

Niedawno Christian Horner i Max Verstappen zwracali uwagę, że większy udział silnika elektrycznego w jednostkach napędowych od 2026 roku może sprawić, że kierowcy by jechać szybciej, będą musieli odpuszczać nawet 300 metrów wcześniej przed zakrętami. Padały również obawy dotyczące mniejszych szans na wyprzedzanie za sprawą aktywnej aerodynamiki.

Toto Wolff uważa, że te obawy nie są uzasadnione, ale szef Ferrari, Fred Vasseur uważa, że sria powinna sobie zostawić możliwość drobnych zmian.

„Powinniśmy mieć grupę roboczą byśmy wszyscy byli w tym samym miejscu jeżeli chodzi o świadomość, jaki może być skutek przepisów. Musimy wyjść od pewnych założeń ponieważ takie rzeczy jak przyczepność opon, docisk aerodynamiczny czy opór nie są obecnie jasne” – mówi Vasseur w rozmowie z Autosportem.

 

„Musimy obrać wspólną strategię. Prawdopodobnie ścieżka nowych przepisów idzie w kierunku utrzymania tego samego rozmiaru opon. Musimy mieć jednak grupę roboczą, która będzie mówiła, jaka będzie prędkość aut – plus minus 5%. Dziś tego nie mamy. To oczywiście dość wczesna faza by wyciągać wnioski – nie mamy nawet wspólnej wizji, jaka może być prędkość aut” – dodaje Francuz.

Według niego zespoły powinny zacząć od ustalenia tego, co będzie na pewno od 2026 roku w Formule 1.

„Załóżmy, że utrzymujemy rozmiar obecnych opon, DRS, podobną siłę docisku i będziemy wiedzieć, gdzie jesteśmy. Potem będziemy wiedzieć, co zrobić by poprawić show. Nie zaczynajmy od końca czyli marudzenia” – mówi Vasseur.

 

Według niego w razie ustalenia niepokojących sygnałów, będzie jeszcze czas na dopracowanie nowych przepisów.

„Przede wszystkim musimy zgodzić się jaka będzie prędkość, a potem martwić się o to, czy kierowcy będą musieli odejmować za wcześnie. Wtedy ostatecznie będziemy mieli coś zrobić” – mówi.

Według Vasseura w ramach takiej pracy nawet drobna korekta procentowego użycia silnika eleketrycznego i spalinowego może zrobić dużą różnicę.

Źródło: Autosport.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi