KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

GP2312_120336_67A2704

Sainz i Piastri o swoim incydencie. Dlaczego Carlos jechał dalej?

 

McLaren i Ferrari nie są zgodni co do incydentu Oscara Piastri i Carlosa Sainza z pierwszego zakrętu GP Belgii. Po kontakcie obaj kierowcy wycofali się z rywalizacji.

Na starcie wczorajszego wyścigu Oscar Piastri podjął próbę ataku po wewnętrznej w pierwszym zakręcie. Carlos Sainz nie widział bolidu Australijczyka ale sądził, że zostawia mu wystarczająco dużo miejsca. Niestety doszło do drobnego kontaktu. Zepchnięty na ścianę Piastri skończył z uszkodzeniami zawieszenia, a w aucie Sainza doszło do uszkodzeń w prawej części co poskutkowało późniejszym wycofaniem się z rywalizacji.

Hiszpan winił za tę sytuację swojego rywala.

“Próbowałem atakować Lewisa i myślę, że ten manewr był już zakończony w pierwszym zakręcie. Zjechałem do wierzchołka. Niestety myślę że Oscar podjął się dość optymistycznego ataku na mnie. Szkoda ponieważ kiedy patrzysz na poprzednie wyścigi ze Spa to widzisz, jak trudny jest to zakręt. Wszyscy, którzy próbowali wewnętrznej linii generowali wypadki czy incydenty. Tym razem ja ucierpiałem” – powiedział Sainz po wyścigu, cytowany przez racefans.net.

 

“Ten zakręt był już mój. W pewnym momencie powinien był odpuścić. Był po mojej prawej stronie, a ja miałem już zakończone wyprzedzanie Lewisa” – dodaje kierowca Ferrari.

Inaczej widział to oczywiście Piastri, który przez radio tuż po incydencie powiedział zespołowi, że Sainz skręcił na niego “tak jakby go tam nie było”.

“Zaskoczył mnie jego ruch do prawej. Myślę, że miałem dość ograniczone opcje manewru z miejsca, w którym się znalazłem. Być może powinienem był hamować później żeby być na równi z nim, wówczas by mnie widział. Ale łatwo jest mówić po fakcie. Utknąłem tam po prostu i próbowałem zrobić wszystko by uniknąć kontaktu” – powiedział kierowca McLarena.

Według niego był to incydent wyścigowy. Takie samo zdanie mieli też sędziowie, którzy nie przyznali nikomu kary za tę sytuację.

 

Piastri wycofał się jeszcze na pierwszym okrążeniu, ale Sainz próbował jechać dalej z uszkodzeniami. Ferrari próbowało ocenić sytuację podczas pit-stopu, a jeden z mechaników manipulował przy sidepodzie bolidu z numerem 55.

Sainz został potem poinformowany, że przez uszkodzenia traci około 5% balansu aerodynamicznego. Sam określił swoje auto jako nie nadające się do prowadzenia. Hiszpan jechał na końcu stawki, ale Ferrari przez 20 okrążeń nie wycofywało jego auta. Dlaczego?

“Spodziewaliśmy się czerwonej flagi w pewnym momencie i wtedy moglibyśmy naprawić jego auto, przy dużym deszczu. Ale kiedy on nadszedł i wyścig nie został przerwany, zdecydowaliśmy się go wycofać” – wyjaśnił Fred Vasseur.

Szef Ferrari potwierdził, że utrata docisku oraz balansu w aucie Sainza była bardzo duża.

Źródło: racefans.net
fot. McLaren F1 Team

Pierwszy po przerwie wyścig F1 odbędzie się w Holandii.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi