KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Daniel Ricciardo AlphaTauri

Ricciardo: W rodzinie Red Bulla musisz być gotów na taki telefon

 

Przed Grand Prix Węgier w AlphaTauri czuć powiew świeżości, a kierowcy ekipy podchodzą do rywalizacji na Hungaroring z optymizmem.

Po 10 wyścigach przerwy do Formuły 1 wraca Daniel Ricciardo. W ubiegłym tygodniu odwiedził on fabrykę ekipy.

„Jestem podjarany powrotem. Jak zawsze w rodzinie Red Bulla, musisz być gotowy na telefon i skorzystanie z okazji. Przejście do AlphaTauri poszło gładko. W ubiegłym tygodniu byłem w Faenzy – fabryka zmieniła się bardzo odkąd ostatni tam jeździłem dekadę temu. Nadal jednak było tam wiele znajomych twarzy i przygotowując się do najbliższego wyścigu czułem się jak w domu” – przyznaje Ricciardo.

 

Daniel wie, że czeka go trudne zadanie. Od wielu lat nie jeździł autem, które byłoby tak nisko w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

„Kiedy jeździłem Red Bullem podczas testów opon na Silverstone, wzystko wydawało się takie normalne. Samochód AlphaTauri będzie jaki będzie – zamierzam nim jeździć i nad nim pracować. Nie chcę przystępować do tego z uprzedzeniami. Myślę, że jeżeli samochód jest dobrze zbalansowany, możemy nad nim pracować. To z pewnością wyzwanie, złaszcza wchodząc w niego i od razu się ścigać, ale jestem podekscytowany” – mówi Australijczyk.

Ricciardo podchodzi jednak z optymizmem i chce poprawiać auto.

„Nie mogę doczekać się rozwijania samochodu przy wykorzystaniu mojego doświadczenia. W Budapeszcie będzie chodziło o to żeby mieć frajdę i dobrze wejść ponownie do ścigania. Kluczowe będzie znalezienie rytmu i złożenie tak wielu zakrętów w jedną całość. Jeżeli auto dobrze się prowadzi, można mieć sporo zabawy” – zaznacza Daniel.

 

Dla Yukiego Tsunody to będzie ważna zmiana. Przed nim kolejny partner zespołowy do pokonania, ale oficjalnie cieszy się na przybycie Ricciardo do zespołu.

„Wyczekuję pracy wspólnie z Danielem. Nie mogę powiedzieć, że znam go bardzo dobrze, ale mieliśmy sporo zabawy podczas dnia filmowego wcześniej w tym roku w Miami. Myślę, że skorzystamy na jego obecności w zespole. Jest bardzo dobrym, doświadczonym kierowcą. Jestem pewien, że będę mógł się od niego wiele nauczyć i wniesie sporo dobrego do zespołu w kwestii rozwoju” – mówi Tsunoda.

Nie zapomina on jednak o swoim byłym partnerze zespołowym.

„Chciałbym też zaznaczyć, że miałem przyjemny okres w zespole wraz z Nyckiem. Uczyłem się od niego i spędzaliśmy dobrze czas również poza torem. Miał dużo doświadczenia z innych kategorii i dawał dobry feedback na bazie swojego doświadczenia” – mówi Yuki.

 

Tsunoda jest optymistą jeżeli chodzi o weekend na Węgrzech.

„Jeżeli chodzi o ten weekend, mamy tu kolejne poprawki, dodatkowe do tych z poprzedniego wyścigu. Budapeszt to zupełnie inny tor w porównaniu do dwóch poprzednich. Ma wolne zakręty, które powinny pasować naszemu autu. Lubię ten obiekt – jest techniczny i wymagający, daje sporą frajdę. Mam stąd przyjemne wspomnienia gdy podczas pierwszego, bardzo chaotycznego wyścigu tu zająłem 6. miejsce, startując z 16. pozycji. Jestem optymistą, jak zawsze staram się traktować nowy wyścig jak okazję, podczas której wszystko może się zdarzyć. Jesteśmy bardzo zmotywowani jako zespół by się rozwijać i iść naprzód. Zrobiłem całkowity reset po kilku ostatnich wyścigach, zwłaszcza Silverstone i mam pozytywne nastawienie” – dodaje Japończyk.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi