KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

large-2021 Belgian Grand Prix - Sunday

Po tragedii na Spa – kierowcy F1 chcą zmian. Zhou z najodważniejszą propozycją

 

Wielu kierowców Formuły 1 zdążyło się już wypowiedzieć na temat śmierci Dilano van`t Hoffa w miniony weekend na torze Spa. Jakie zmiany proponują?

Kierowca zespołu MP Motorsport, Dilano van`t Hoff poniósł śmierć w wyniku obrażeń na prostej Kemmel podczas wyścigu FRECA. Ekipa nie weźmie udział w najbliższej rundzie zmagań, a śmierć 18-letniego holenderskiego kierowcy wywołała dyskusję na temat bezpieczeństwa toru Spa i serii juniorskich.

“Według mnie układ toru powinien się zmienić. Straciłem tam przyjaciela w 2019 roku i to nadal boli. To ikoniczny zakręt, to pewne, ale straciliśmy tam zbyt wiele żyć i czas na zmiany” – mówi Zhou, cytowany przez racefans.net.

Chińczyk ma już gotową propozycję dotyczącą zmian.

“Widziałem filmy – chyba z 1994 roku – i w Eau Rouge była mała wolna szykana. Myślę, że to dobre rozwiązanie. Trybuny możnaby przesunąć do tyłu – jest tam miejsce. Wyprzedzanie nadal będzie możliwe – na pierwszym okrążeniu, przy slipstreamie. Prędkość będzie mniejsza więc wszystko będzie nieco trudniejsze” – mówi Zhou.

 

A co z prostą Kemmel, na której de facto doszło śmiertelnego wypadku van`t Hoffa? Według niego to kwestia widoczności w tak słabych warunkach.

“Jeżeli chodzi o ten wypadek, to nie powinni byli restartować tego wyścigu. Przejechali tak dużo okrążeń za samochodem bezpieczeństwa… To jak u nas na Suzuce w ubiegłym roku. Nie wiem, jak zaczęliśmy ten wyścig. Na pierwszym okrążeniu nie wiedziałem nic. Zgadywałem, gdzie powinienem hamować. Jechałem z tyłu, podobnie jak w przypadku tego wypadku” – wspomina Zhou.

Kierowca Alfy Romeo uważa, że serie juniorskie nadal powinny ścigać się na Spa, ale kwestie widoczności trzeba brać na poważnie.

Z Zhou zgadza się Pierre Gasly.

“Widoczność to krytyczna sprawa. Niestety, to, co wydarzyło się na Spa… Rozmawiałem o tym z Estebanem podczas parady. W 2012 roku podczas Formuły Renault 2.0 mieliśmy podobną sytuację. Obaj startowaliśmy z tyłu stawki w podobnych warunkach. Modlisz się wtedy, by nikt nie zatrzymał się na środku toru. Bo zobaczysz go dopiero 5 metrów przed sobą” – mówi Gasly.

 

“To ekstremalne warunki. Przez większość toru nie wiesz, gdzie jedziesz. To z pewnością coś, co trzeba poprawić. Gdy jest sucho, wszystko jest w porządku. Ważne po tym, co wydarzyło się na Spa, jest by zbadać sprawę, wyciągnąć wnioski i podjąć działania zanim ponownie wydarzy się coś dramatycznego” – dodaje Francuz.

Pierre mówi, że kierowcy akceptują to, że ryzyko jest częścią tego sportu i w jakimś stopniu zawsze pozostanie. On również przywołuje przykład Suzuki 2022.

“Te samochody są ekstremalnie szybkie. Ryzykujesz, że odbierzesz komuś życie. To nie powinno być częścią naszego sportu. Nie powinniśmy jechać w takich warunkach, nie mówiąc o tych młodych kierowcach, próbujących dostać się do F1” – mówi Gasly.

Zapytany o możliwe zmiany na torze, odpowiedział, że trudno jest mu się wypowiedzieć bo zdecydował się nie oglądać nagrań z wypadku van`t Hoffa.

 

“Zdecydowałem, że nie chcę widzieć nagrania ponieważ to, co wydarzyło się z Anthoine było tak trudne dla mnie. Nie jestem gotowy przechodzić to jeszcze raz i mieć to w głowie. Nie mogę powiedzieć, co trzeba zrobić. […] Priorytet to widoczność i nie jest to zależne od toru. Trudno jednak o magiczne odpowiedzi. Są ludzie, którzy pracują nad tym i znają się lepiej i mają więcej informacji” – dodaje Gasly.

Zmian na torze domaga się natomiast Lance Stroll. Jeszcze podczas GP Austrii zwracał on uwagę na ich konieczność.

“To, co stało się w tym zakręcie było nie fair i trzeba się temu przyjrzeć. Straciliśmy dwa młode talenty w 5 lat. To trzeba zmienić. Będziemy tam za kilka tygodni, tuż po stracie członka społeczności motorsportowej. Musimy porozmawiać, co zrobić w tym zakręcie bo nie będzie już frajdy jechać tam i za każdym razem ryzykując nasze życia” – powiedział Kanadyjczyk.

“Muszą coś zrobić bo to igranie z ogniem. Jeżdżą tam F1, F2, F3 i wiele serii juniorskich, a w nich dzieciaki” – dodaje kierowca Astona Martina.

 

O dokładne przyjrzenie się sytuacji zaapelował mistrz świata, Max Verstappen. Fernando Alonso jest natomiast kolejnym kierowcą, który zwrócił uwagę na kwestie widoczności.

“Nie wiem, czy to wina toru czy prędkości i widoczności, ale myślę, że jednak widoczności. To nie tak, że jako kierowcy nie umiemy jeździć po mokrym torze. Wiemy, jaka jest frustracja fanów, gdy widzą czerwone flagi i przerywanie wyścigów, ale w single seaterach widoczność jest słaba i nie możemy jechać na niektórych torach z takimi prędkościami” – mówi Alonso.

“Nie wiem, czy problem leży w samym Spa, ale zgaduję, że podobnie może być na Monzy gdy masz samochód na środku prostej i nie widzisz go. To zatem raczej kwestia widoczności i jest to coś, na co nie możemy sobie pozwolić. Ta śmierć musi być ostatnią” – dodaje Hiszpan.

Źródła: racefans.net, espn.com, planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi