KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Oscar Piastri, McLaren

Piastri: Niemal zrobiłem to samo, co Stroll

 

Kierowca McLarena, Oscar Piastri jest jednym z bohaterów kwalifikacji do sprintu. Australijczyk skomentował swoje 2. miejsce w kwalifikacjach.

Piastri, który był wolniejszy od Verstappena o zaledwie 11 tysięcznych sekundy, mówi, że jest zdecydowanie dumny ze swoich kwalifikacji i startu z pierwszego rzędu do sprintu.

„Nie sądzę by było więcej czasu do znalezienia na tym okrążeniu. W tych warunkach łatwo powiedzieć, że można było pojechać szybciej, ale jeden krok za daleko i jesteś w ścianie”.

„Oczywiście zawsze jest coś do poprawienia, ale jestem bardzo zadowolony i muszę być dumny z pierwszego rzędu, zwłaszcza widząc, jak szybki wczoraj był Max, a dziś byłem tak blisko niego” – dodaje Piastri.

Australijczyk zdradził, że był bardzo blisko zakończenia rywalizacji w sprint shootout w taki sam sposób jak Lance Stroll.

 

„Warunki były o tyle zdradliwe, że na okrążeniu masz 5 różnych rodzajów wilgotności toru. Pierwsza część była dość sucha, a potem zakręty 5-6 mokre. Następnie mieliśmy bardzo śliski zakręt numer 9. Nasze auta generują tak dużo siły docisku, że wszystko to przekłada się na opony. I jeżeli one nie zadziałają, suniesz jak po lodzie” – przyznaje Piastri.

„Widzieliśmy z Lance`m, że jeżeli pomylisz się o 5 centymentrów, lądujesz w ścianie. Na moim okrążeniu wyjazdowym prawie zrobiłem tę samą rzecz co Lance. Było bardzo bardzo zdradliwie” – dodał Oscar.

Kierowca McLarena mówi jednak, że lubi takie warunki.

 

„Zawsze jednak lubiłem takie warunki – przez całą moją karierę. Ale kiedy jesteś w aucie F1, musisz być w formie i gotowy na wszystko” – mówi Piastri.

Mówi on, że na Spa pierwsze miejsce nie jest idealne bo przy bardzo długiej prostej, mocno korzysta się z tunelu aerodynamicznego.

„Mam nadzieję, że zaliczymy dobry start i skorzystamy na tym, a potem zobaczymy” – mówi Piastri.

Ruszy on do dzisiejszego sprintu (godz. 17:05) z drugiego miejsca. Lando Norris wystartuje jako 5:

y7kyjny

Źródło: racefans.net
fot. McLaren F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi