KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Celebrities On The Red Bull Energy Station

Ostre słowa Prosta: Za sytuację w Alpine odpowiada jedna osoba

 

Nie przebiera w słowach Alain Prost po wczorajszych wydarzeniach w Alpine. Dobrze wie on, co w ostatnich latach “nie grało” w ekipie z Enstone.

W piątek dowiedzieliśmy się, że Alpine postanowiło pożegnać się z szefem zespołu, Otmarem Szafnauerem, dyrektorech technicznym Patem Fry oraz dyrektorem technicznym Alanem Permane. Jak przyznał Szafnauer, kierownictwo koncernu Renault miało inną wizję czasową zmian i dojścia ekipy do czołówki stawki.

Sprawę na łamach francuskiego L`Equipe skomentował Alain Prost, były dyrektor niewykonawczy zespołu, który został zwolniony z ekipy bez uprzedzenia czy nawet poinformowania na początku ubiegłego roku. Prost jest bardzo zaniepokojony sytuacją, jaka ma obecnie miejsce w zespole.

“Przede wszystkim muszę powiedzieć, jak bardzo związany jestem z tą ekipą. Przez jego oryginalną nazwę, Renault, która umożliwiła mi ściganie i walkę o pierwszy tytuł, przez moje zaangażowanie w tworzenie obecnej struktury w Ensole-Viry w ostatnich latach. Kocham ten zespół i widok go w takim stanie bardzo mnie zasmuca i stresuje. Zasługuje na więcej i ma wszystko by być wyżej” – mówi Prost.

 

Według niego Alpine powinno pójść sprawdzoną drogą innych projektów ekip fabrycznych.

“Uważam, że trzeba spojrzeć na historię i zdać sobie sprawę, co poszło nie tak. Jeżeli spojrzymy na wielkie sukcesy ekip w ciągu ostatnich 30 lat przekonamy się, że występowała w nich prosta struktura, oderwana od korporacyjnego schematu organizacyjnego, zbudowana wokół trzech czy czterech silnych osobowości i połączona z mistrzowskim kierowcą” – analizuje Prost.

Według niego za obecną sytuację w Alpine odpowiada przede wszystkim jedna osoba, która pożegnała się z zespołem w ubiegłym tygodniu.

 

“Laudent Rossi jest najpiękniejszym przykładem efektu Dunninga-Krugera [“błąd poznawczy polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie” – przyp. MC]. To niekompetentny lider, który myśli, że może obejść swoją niekompetencję poprzez arogancję i brak ludzkich odruchów w stosunku do swoich podwładnych” – mówi bez pardonu Prost.

“Ten, który był szefem Alpine w ciągu ostatnich 18 miesięcy myślał, że od początku wszystko wiedział, a był w całkowitym błędzie. Jego rządy zniszczyły rozpęd, jaki miała ta ekipa od 2016 roku” – dodaje Prost.

Czterokrotny mistrz świata ma nadzieję, że piątkowe zwolnienie trzech innych szefów Alpine będzie dla ekipy terapią szokową, która wprowadzi go na właściwe tory.

L`Equipe sugeruje, że nowym szefem zespołu może zostać Mattia Binotto.

fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi