KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Kubica alfa hiszpania

Kubica chciałby więcej ekip w stawce F1

 

Choć podkreśla, że Formuła 1 to bardzo skomplikowany sport, w którym nie jest łatwo wejść na wysoki poziom, to Robert Kubica uważa, że w serii jest miejsce dla kolejnych zespołów.

Robert Kubica w jednym z niedawnych wywiadów mówił, że w związku z pojawieniem się nowych ekip w Formule 1, mogłyby się pojawić nowe opcje dla niego w serii, dotyczące pracy jako kierowca testowy lub rozwojowy.

W rozmowie z polską edycją motorsport.com, Robert zauważa, że według niego dołączenie nowych ekip do stawki F1 jest możliwe.

“Gdyby to ode mnie zależało, chciałbym więcej zespołów w stawce F1. Myślę, że spokojnie jest to do zrealizowania. Oczywiście, nowicjusze nie będą mieli łatwego zadania szczególnie, jeśli wszystko będą produkowali i składali sami. Można też wejść w stylu Haasa, kupując części od czołowych stajni” – mówi Robert.

 

“Biznes, to tu są największe trudności w aspekcie dołączenia do stawki nowego zespołu. Innych problemów nie widzę. W każdym razie, wyrażam się z perspektywy kierowcy i kibica, a nie kogoś, kto zarządza tym wszystkim – dodaje Polak.

Przed nowymi ekipami pojawiłyby się oczywiście trudności, które nie byłyby wcale łatwe do przezwyciężenia.

“Samochody F1 są bardzo skomplikowanymi konstrukcjami. Debiutować w tej serii nie jest łatwo. Nieprzychylność głównych zespołów jest związana bardziej z biznesem niż z innymi rzeczami. Oczywiście, były w F1 ekipy, które pojawiały się w mistrzostwach i sobie nie radziły, ale są też takie, które gdyby nie przystąpiły do rywalizacji, to nie wiadomo, jakby wyglądała obecna Formuła 1 – zaznacza Robert.

 

Niebawem powinniśmy się dowiedzieć, czy i ile zgłoszeń do F1 zaakceptowała FIA i które ekipy będą miały szansę dołączyć do serii. Zgłoszeń było pięć i musiały one spełnić rygorystyczne wymagania.

Skąd według Roberta takie zainteresowanie Formułą 1?

“F1 przez ostatnie dwa, trzy lata, z marketingowego punktu widzenia, stała się bardzo stabilną platformą, stąd takie duże zainteresowanie nią, bowiem gwarantuje spore dochody. Rzecz jasna, im więcej pieniędzy, tym więcej polityki w tym wszystkim, więcej rozmów o finansach niż o sporcie” – mówi Kubica.

Cały tekst z wypowiedziami Roberta przeczytacie tutaj.
Źródło: pl.motorsport.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi