KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Kubica test Le Mans wec 24

Kubica chce być w “najlepszym możliwym otoczeniu” w Hypercarach

 

Mamy lipiec, od 24h Le Mans minął prawie miesiąc, a my nadal nie mamy żadnych wskazówek na temat tego, gdzie może jeździć Robert Kubica w 2024 roku.

Kubica świetnie spisywał się podczas piątkowych treningów przed 6h Monzy, dwukrotnie uzyskując najlepszy czas. Jeszcze przed jazdami Polak był pytany przez media o swoją przyszłość, zwłaszcza wobec zniknięcia kategorii LMP2 z WEC.

“Chciałbym rywalizować na najwyższym poziomie w WEC, uczestnicząc w poważnym programie. Wiem, że wokół jest wielu dobrych kierowców, ale uważam, że nadal mogę zaoferować usługi na wysokim poziomie i dużo doświadczenia – zwłaszcza przy nowych projektach z relatywnie nowym samochodem. Myślę, że ktoś, kto jeździł wieloma różnymi samochodami – a ja nauczyłem się wiele w F1 – może być w takim momencie przydatny” – mówi Robert w rozmowie z Autosportem.

Podobnie jak niedawno w innych rozmowach, Robert mówi, że działania w kierunku spełnienia tych planów trwają.

 

“Miałem pewne rozmowy, ale nic nie zostało postanowione” – informuje Kubica, podkreślając ponownie, że szuka najlepszego możliwego środowiska na starty, w którym będzie mógł partycypować nie tylko jazdą.

“Zawsze – nawet gdy byłem młody – interesowała mnie nie tylko jazda. Chciałem zrozumieć sport nie tylko z perspektywy kierowcy. Oczywiście ostatecznie chciałem jeździć, ale myślę, że zrozumienie niektórych rzeczy pozwala kierowcy lepiej zintegrować się z zespołem i pomagać mu” – zaznacza kierowca Orlen Team WRT.

“Jeżeli zespół polega w pełni na symulacjach, co jest ostatnio bardzo popularne, zapominając o wkładzie kierowcy, to prawdopodobnie nie będę dobrą osobą by mu pomóc” – dodaje krakowianin.

Robert uważa, że jego wyniki w 24h Le Mans – nawet pomimo braku wygranej – sugerują, że ma właściwe podejście do wyścigów długodystansowych.

 

“Zwłaszcza na Le Mans trzeba podchodzić do nich inaczej – nie chodzi tylko o ciebie, ale o stworzenie zespołu i pomoc kolegom” – stwierdza Kubica.

“W przyszłym roku skończę 39 lat, ale nadal mam pasję i chcę spisywać się dobrze. Nie jestem jednak zdesperowany, nie muszę przesadzać. Wiem, że jestem bardzo wymagający dla siebie, że patrzę na szerszy obraz niż 15 lat temu ponieważ mam sporo doświadczenia. To pomaga, zwłaszcza na Le Mans. Koniec końców przejechaliśmy je trzy razy bez żadnej rysy na aucie, a dwukrotnie byliśmy debiutantami” – dodaje Robert.

Źródło: Autosport.com
fot. WRT Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi