KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2023 Australian Grand Prix, Sunday - LAT Images

Które ekipy mogły przekroczyć limity budżetowe? Nazwy dwóch powtarzają się najczęściej

 

Większość ekip Formuły 1 zmieściła się w limitach budżetowych za sezon 2022, ale wiele wskazuje na to, że niektóre czeka dodatkowe dochodzenie.

Wszyscy pamiętamy zamieszanie z limitami budżetowymi, które zakończyło się ukaraniem trzech zespołów – Williamsa i Astona Martina oraz – najpoważniej – Red Bulla, który oprócz kary $7 mln, dostał też karę ograniczenia czasu w tunelu aerodynamicznym.

Coraz częściej pojawiają się doniesienia, że nie wszystkie ekipy mogą spać spokojnie po złożeniu sprawozdań finansowych za 2022 rok i że przynajmniej dwie, jak nie trzy, przekroczyły limity budżetowe.

Portal formulapassion.it informuje, że nazwy dwóch zespołów przewijają się w padoku najczęściej – Alpine i Aston Martin.

 

„Według Corriere dello Sport, będzie jeszcze jeden zespół i wszystko wskazuje na to, że będzie to ktoś z dwójki Red Bull i Mercedes. Brytyjska prasa wierzy, że bardziej ryzykowała ekipa z Brackley, natomiast niemiecka prasa wskazuje raczej na mistrzów świata” – piszą Włosi.

Jak zauważają dziennikarze, jeżeli padłoby jednak na Red Bulla, wówczas doszłoby do recydywy, a ta mogłaby zostać znacznie surowiej ukarana niż pierwsze wykroczenie. Christian Horner deklaruje jednak, że jego zespół był „wiele milionów poniżej limitów budżetowych w 2022 roku”.

O ostrzejsze kary – przede wszystkim sportowe – apelował niedawno Stefano Domenicali, szef Formuły 1.

 

Warto przypomnieć, że niedawno FIA wprowadziła nową dyrektywę „TD45”, która precyzuje niezwiązane z aktywnością w Formule 1 wydatki zespołów. Konkretnie chodzi o przenoszenie pracowników do działów projektowych łodzi, rowerów czy samochodów drogowych, dzięki czemu znikaliby oni czasowo z list płac zespołów.

Być może tego właśnie będzie dotyczyło dodatkowe dochodzenie, o którym pisze formulapassion. Inne źródła wskazują, że ostatecznie rozstrzygnięcia mamy poznać we wrześniu.

FIA póki co milczy w sprawie limitów budżetowych za sezon 2022.

fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi