KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2023 Australian Grand Prix, Sunday - LAT Images

Hamilton odpiera zarzuty o hipokryzję

 

Lewis Hamilton deklaruje, że zależy mu na lepszej Formule 1 i docenia pracę wykonaną przez Red Bulla i Maxa Verstappena.

Lewis niedawno wystąpił z propozycją ustalenia początkowego terminu, od którego można zaczynać prace nad przyszłorocznymi samochodami. Wszystko aby nie przenosić dominacji jednego zespołu na kolejne lata.

Spotkało się to z krytyką fanów, którzy zarzucają Lewisowi, że robi wszystko by zatrzymać dominację Red Bulla za pomocą przepisów, wykazując się przy tym hipokryzją. Podobnych pomysłów nie miał bowiem gdy jego Mercedes osiem lat z rzędu zdobywał mistrzostwa świata konstruktorów.

„Widziałem komentarze, które ostatnio się pojawiły. Zarzucano mi, czemu nie mówiłem nic, gdy ja dominowałem. Prawda jest taka, że to coś, o czym mówiliśmy, toczyły się rozmowy gdy my dominowaliśmy” – mówi Hamilton.

 

„Pamiętam czasy, gdy mieliśmy naprawdę dobre pojedynki z Ferrari, ale też momenty, gdy mieliśmy ogromną przewagę. Dla mnie te drugie nie były naprawdę…” – dodaje Lewis, sugerując, że brak rywalizacji nie był dla niego idealny.

„Oczywiście chciałem być z przodu i chciałem walki. Ale pól sekundy przewagi nad drugim samochodem nie dawało takich uczuć. Zawsze chce się bliskiego ścigania, o to chodzi w motorsporcie” – mówi Hamilton.

Według Lewisa Hamiltona niefortunnie stało się, że rewolucja techniczna w sezonie 2022 została wprowadzona razem z ograniczeniami budżetowymi.

„Wprowadzili limity budżetowe i zmienili przepisy techniczne, co miało zrównać stawkę, ale tak się nie stało. Według mnie zatem cały czas będziemy mieli rozmowy o dominacji. Póki co zostawiamy rzeczy takimi, jakimi są. Może Ferrari będzie kolejnym zespołem, który zaliczy wiele lat dominacji w F1, a potem będzie to ktoś inny – może McLaren czy ponownie Mercedes” – mówi Anglik.

„Uważam jednak, że ostatecznie nie jest to dobre da kibiców i jedyne co mówię to aby nie przenosić dominacji na kolejne lata. Wyłącznie z puktu widzenia kibica, nie sądzę, by ktokolwiek chciał widzieć okresy takie jak miałem ja, a wcześniej Michael Schumacher, Sebastian Vettel czy teraz Max” – dodaje.

 

Kierowca Mercedesa spodziewa się, że biorąc pod uwagę okoliczności, nowego mistrza świata możemy się nie doczekać w najbliższych latach.

„Jest ewentualność, że Red Bull ma tak ogromną przewagę, że przy limitach budżetowych i tych przepisach, będą dominować następne trzy sezony. Może fani Verstappena się tym cieszą, Max na pewno, ale nasz sport potrzebuje rozmowy by utrudnić takie okresy, zbliżyć wszystkie zespoły i mieć więcej pojedynków na czele” – zaznacza Lewis.

Anglik deklaruje, że nie chce w żaden sposób umniejszać sukcesów Verstappena i Red Bulla.

„Max i jego zespół wykonali niesamowitą pracę i naprawdę zasługują na sukcesy, które odnoszą. Nie zamierzam tego w żaden sposób umniejszać. Moje sugestie mają na celu poprawianie sportu byśmy mieli lepsze pojedynki o mistrzostwo i więcej zespołów w walce. Mam nadzieję, że będziemy nad tym pracować” – dodaje Lewis.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi