KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

błotniki f1

F1 przetestowała błotniki – efekty nie zachwycają

 

FIA podzieliła się z mediami projektem błotników, jakie mogłyby być używane w Formule 1 by ograniczyć pióropusze wody spod kół. Efekty pierwszych testów są mizerne.

FIA chce sprawić, że jazda w deszczu w Formule 1 będzie łatwiejsza, a nierzadko w ogóle możliwa. Federacja wzięła pod uwagę opinie kierowców, którzy mówią o bardzo małej widoczności podczas jazdy na mokrym torze. Po zamieszaniu na Spa w 2021 roku podjęto decyzję o stworzeniu standardowego pakietu części, których zadaniem będzie zmniejszanie pióropuszy wody, wyrzucanych spod kół bolidów F1.

W tym celu stworzono nadkola/błotniki/chlapacze, która mają być doczepiane do bolidów przed mokrym wyścigiem lub podczas przerwy/czerwonej flagi w trakcie wyścigu. Takie rozwiązanie ma nadal umożliwiać pit-stopy w trakcie wyścigu.

Przez ostatnie miesiące trwały prace projektowe i testy w symulatorze, a ich efekty są na tyle zadowalające, że przetestowano je 13 lipca na torze Silverstone, polewając tor wodą i wyposażając bolid Mercedesa w nowe elementy.

 

Dziś FIA opublikowała projekty testowanych elementów. Publikuje je the-race.com:

 

Jak wypadły testy?

 

“Oczywiście, byłoby perfekcyjnie, gdyby wszystko przebiegło idealnie i już mielibyśmy rozwiązanie, które moglibyśmy wdrożyć w październiku. Ale niestety tak nie było. Rozpoczynając ten projekt w ubiegłym roku, zrobiliśmy wiele symulacji i szybko zrozumieliśmy, że to nie będzie proste zadanie – że coś doczepimy i już” – mówi Nicolas Tombazis, dyrektor single seaterów przy FIA.

“Przede wszystkim, symulacje CFD były dość zdradliwe ponieważ musieliśmy zasymulować opad kropel wody, co było dość skomplikowane. Dodatkowo potrzebowaliśmy korelacji ponieważ nie mieliśmy pełnej wiedzy na temat tego, ile wody jest zasysane z podłoża i ile wyrzuca opona. Było więc sporo trudności” – dodaje.

 

Po zebraniu danych, przystąpiono do testów.

“Nie było to łatwo mierzyć na torze, ale wszystko udało się przeprowadzić. Chodziło przede wszystkim o korelację. Jest konfiguracja, której musimy spróbować ponownie. Niewiele projektów inżynieryjnych wypada za pierwszym razem idealnie więc musimy pracować jeszcze więcej” – mówi Tombazis.

Teraz – jak mówi Tombazis dla The-Race – testowane będą bardziej rozbudowane rozwiązania.

Źródło: the-race.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi