KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Austria

Dyrektor wyścigowy F1 chciał zmian na Red Bull Ring przed tegorocznym wyścigiem

 

Już po sezonie 2022 Formuła 1 prosiła tor Red Bull Ring o zmiany, mające zapobiec zamieszaniu z limitami toru. Władze obiektu nie zgodziły się jednak na instalację pułapek żwirowych.

Jednym z głównych tematów dyskusji w trakcie rywalizacji Formuły 1 podczas GP Austrii były limity toru. W kwalifikacjach mieliśmy mnóstwo skasowanych czasów okrążeń, a w wyścigu kierowcy przekraczali limity toru 83 razy. Kary dostało 10 zawodników, niektórzy nawet po 30 sekund.

Po wyścigu FIA w oficjalnym komunikacie zarekomendowała stworzenie żwirowych poboczy w zakrętach 9 i 10 by uniknąć powtórki z problemu w przyszłym sezonie.

Okazuje się jednak, że już po ubiegłorocznym wyścigu, w którym również mieliśmy zamieszanie z limitami toru, FIA chciała zająć się sprawą. W powyścigowym raporcie rok temu Niels Wittich zasugerował stworzenie małych pułapek żwirowych, które miałyby być dodane do zakrętów 9. i 10. co powstrzymywałoby kierowców przed przekraczaniem limitów w tych miejscach.

 

Władze toru nie zgodziły się na to ze względu na komplikacje przy rozgrywaniu wyścigów Moto GP, w których to takie pułapki stworzyłyby duże niebezpieczeństwo dla kierowców.

Informuje o tym Autosport, który zaznacza, że po chaosie jaki miał miejsce w tym roku, FIA będzie naciskała zdecydowanie bardziej na władze toru w sprawie zlikwidowania problemów z limitami toru w tych zakrętach.

Przychylny temu jest również Christian Horner, szef Red Bulla, który zauważa, że Formuła 1 wyglądała amatorsko w związku ze wszystkimi przekroczeniami limitów toru na Red Bull Ring.

 

„Myślę, że pasek żwiru czy czegoś o innym poziomie przyczepności jest tu potrzebny. Te zakręty są bardzo trudne dla kierowców ponieważ nie widzą białych linii w samochodzie i muszą polegać na wyczuciu. A układ toru zachęca do przekraczania limitów tam. Trzeba się temu przyjrzeć przed kolejnym rokiem. MotoGP jest tu zawsze kontrargumentem, ale myślę, że mamy coś elastycznego, co możemy zrobić specjalnie na potrzeby F1” – mówi Horner.

Zgadza się z nim nawet Toto Wolff.

„Dla widzów, zespołów i kierowców te kary są super frustrujące. Są tylko 2 rozwiązania – albo wracamy do wysokich krawężników i sprawiamy, że kierowcy będą psuć samochody albo pozbywamy się limitów i pozwalamy jechać im najszybszą linią. Musimy jednak znaleźć jakieś rozwiązanie” – mówi szef Mercedesa.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi