KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Hungary - Previews

Dlaczego Ricciardo zmienił zdanie? Verstappen: Nigdy nie chciałem by odchodził z Red Bulla

 

Głównym tematem czwartkowych rozmów w padoku GP Węgier był powrót Daniela Ricciardo. Dlaczego jednak chce jeździć w ostatniej ekipie stawki? Jak na jego powrót reagowali rywale?

Ważna przerwa

 

Po 10 wyścigach sezonu 2023 Daniel Ricciardo wrócił do stawki, a czwartek był jego pierwszym oficjalnym dniem jako kierowcy AlphaTauri.

„To wszystko stało się dosyć szybko. Bedac teraz w rodzinie Red Bulla wiem, jak szybko może się wszystko zmienić, dlatego zawsze jestem gotowy na tyle, na ile jest to możliwe” – powiedział Ricciardo.

Jeszcze niedawno Australijczyk deklarował, że chce wracać do F1 tylko w konkurencyjnej ekipie. Co się zmieniło, że przystał na propozycję ostatniej ekipy w stawce?

 

„Miałem przede wszystkim wystarczająco dużo czasu na reset, czas dla siebie. Cieszyłem się tym czasem. Wyciągnąłem pewne wnioski, spojrzałem na pewne rzeczy z dystansem. Czuję, że prowadzenie tego auta jest tym, co kocham najbardziej. Czuję ekscytację. Wiem, że bardzo ciężko będzie wrócić na szczyt, ale to jest moje marzenie. Uważam też, że trzeba być w pewien sposób realistą. Wiem też, że taki proces trwa, jeśli chce być zauważonym przez Red Bulla. To jest ścieżka, którą trzeba przejść” – powiedział Ricciardo.

„Sześć miesięcy temu prawdopodobnie nie byłbym w stanie skorzystać z takiej okazji. Dzisiaj znowu jestem sobą. Spędziłem tutaj lata mojej kariery i czuję, że należę tutaj. Ponowne regularne rozmowy z Helmutem sprawiają, że czuję się jak w domu (śmiech). Jeśli pojawi się okazja, spróbuję. Jednocześnie skupiam się na pracy tu i teraz, w Alpha Tauri, chcę się też cieszyć jazdą tutaj. Wiemy, że samochód ma teraz swoje ograniczenia, ale dam z siebie wszystko, co teraz mam, wykorzystam swoje doświadczenie” – dodaje.

Daniel jest optymistą po pierwszej sesji w symulatorze ekipy.

„Ostatnie lata wpadałem trochę w pułapkę myślenia o tym, że może ten samochód mi nie pasuje i trzeba by to jakoś obejść. W moich pierwszych kwalifikacjach w McLarenie wykonałem świetną robotę, ale wtedy nie wiedziałem jeszcze zbyt dużo. Wiem, że to auto ma swoje limity i jest inne od tego, którym jeździłem ostatnio. Sprawdziłem je jednak w symulatorze w zeszłym tygodniu i był to solidny dzień, jestem zadowolony, ale musimy zobaczyć, co to przyniesie w przyszłości” – mówi Australijczyk

 

Reakcje rywali

 

Podczas konferencji prasowych zawodnicy byli pytani o powrót Daniela Ricciardo do F1. Ciekawe wypowiedzi udzielił Max Verstappen, którego zapytany, czy byłby otwarty na jazdę z Danielem Ricciardo w Red Bullu.

„Tak! Nigdy przede wszystkim nie chciałem, aby odszedł! Wiemy, że świetnie się dogadujemy. Jeśli Daniel ma się dobrze tam, gdzie jest teraz, to oczywiście ma szansę wrócić na szczyt, prawda? Więc jesli mam byc szczery, wszystko jest otwarte. Rozmawiałem już trochę z Danielem w zeszłym tygodniu, widziałem, że był bardzo podekscytowany po jeździe naszym samochodem (w testach Pirelli). Oczywiście wspaniale jest mieć Daniela z powrotem na grodzie, w rodzinie Red Bulla” – powiedział mistrz świata.

„Oczywiście, z drugiej strony, przyjaźnię się również z Nyckiem, więc smutno jest patrzeć, jak odchodzi – ale niestety tak działa ten świat. Tak po prostu jest. Ale musisz iść dalej. Istnieje wiele innych możliwości w świecie wyścigów, to nie tylko Formuła 1″ – dodał.

 

Podobną przerwę jak Ricciardo zaliczył Alex Albon, który również z czołowej ekipy musiał o przerwie przejść do ostatniego zespołu w stawce.

„Moja przerwa w F1 wynosiła więcej, niż przerwa Daniela, bo rok. Ale uważam, że ta przerwa bardzo mi pomogła. Gdy jesteś na torze i ścigasz się wyścig po wyścigu, jest trudno zatrzymać się i zrozumieć, co naprawdę się dzieje. Jesteś wtedy trochę jak w pralce. Takie przerwy są dobre dla umysłu. Myślę, że to też przydarzyło się Danielowi” – mówi kierowca Williamsa.

Dla Australii jazda Ricciardo będzie czymś szczególnym.

„Bardzo cieszę się, że Daniel wrócił. Super, że mamy w F1 dwóch australijczyków na raz” – powiedział Oscar Piastri.

„Jak to jest z powrotem Daniela? Na pewno będzie więcej uśmiechu, i więcej zębów w padoku” – skomentował zabawnie Nico Hulkenberg.

Z Hungaroring Iwona Hołod
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi