KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, Esox33, Lightmanek, Gnusma, AG, LUK, Geronimo321, Ziutkaziut

Harmonogram

blank

Wyniki

Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Aston liczy na tor i poprawki

 

W pierwszych 6 rundach sezonu 2023 Aston Martin zdobywał średnio 20 punktów na GP. W ostatnich czterech wyścigach ta średnia spadła do 15 punktów, a Fernando Alonso ani razu nie udało się stanąć na podium.

W opinii ekspertów Aston może wrócić do ścisłej czołówki na Węgrzech bowiem tor Hungaroring powinien bardziej pasować ich pakietowi.

„Jesteśmy realistami. Zawsze byliśmy i daleko nam do marzycieli. Spojrzymy na tor, spojrzymy na nasz samochód i zobaczymy, jakie ustawienia wybrać. Jeżeli spojrzy się na charakterystykę tego obiektu, to powinien on pasować nam lepiej niż inne tory, na których ostatnio byliśmy” – zgadza się Mike Krack, szef Astona Martina.

„Kwalifikacje będą kluczowe, bo nie da się tu wyprzedzać, choć i tak powinno być łatwiej niż zazwyczaj” – dodaje Krack.

 

Zdradza on, że Aston Martin przywiezie na Węgry kolejne aktualizacje swojego samochodu: „Będziemy mieli sporo treningów, założymy nowe części i będziemy w stanie je przetestować”.

Jak zaznacza dyrektor do spraw osiągów ekipy, Tom McCullough, ekipa dobrze rozumie samochód i wie, co jest jego mocnymi, a co słabymi stronami.

„Przywieźliśmy poprawkę do Kanady – nową podłogę, wloty powietrza do tylnych hamulców. Ale konkurencja nie śpi, dlatego czekamy na kolejne kilka wyścigów by przekonać się, na co stać ten samochód. Zawsze staramy się przywozić poprawki najszybciej jak to możliwe i wierzymy że obecne przyspieszą nasze auto” – mówi McCullough.

 

Aston zakończył ubiegłoroczną rywalizację w Formule 1 na 7. miejscu dzięki czemu miał znacznie więcej czasu w tunelu aerodynamicznym niż na przykład Ferrari czy Mercedes. W drugiej części roku jednak – dzięki wysokiej pozycji w klasyfikacji konstruktorów, ekipa z Silverstone dostanie tego czasu mniej.

„Wiedzieliśmy, że to nastąpi, że stracimy trochę czasu w tunelu. Przygotowaliśmy sę na to poprzez sposób, w jaki przygotowywaliśmy auto, rozwijaliśmy je i starali się je zrozumieć. Będzie to zatem ciosk, ale taki, na który jesteśmy gotowi” – mówi inżynier.

Zdaje on sobie sprawę, że do wyścigu na Węgrzech w Astonie będą musieli podejść nieco inaczej niż zazwyczaj.

„Historycznie, jako zespół, skupialiśmy się raczej na tempie wyścigowym. Ale będziemy musieli postarać się zakwalifikować jak najwyżej na niektórych torach. Trzeba będzie znaleźć odpowiedni balans między zarządzaniem oponami i filozofią ustawień” – dodaje McCullough.

Źródło: racefans.net
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi