KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

koncepcja F1 2026

6 biegów zamiast 8 i 30 kg paliwa dla samej aktywacji silnika elektrycznego

 

Analizy ekspertów i dziennikarzy Auto Motor und Sport wskazują, że wizja „potwora Frankensteina”, kreowana o nowych silnikach w Formule 1 przez Christiana Hornera może nie być daleka prawdzie.

W 2026 roku czeka nas w F1 kolejna rewolucja, a najważniejszą zmianą będą nowe silnika – z 50% udziałem energii elektrycznej, bez MGUH i na ekologicznym paliwie.

Niektórzy ostrzegają, że przepisy w obecnie ustalonym kształce „zabiją” rywalizację w F1 i utrudnią wyprzedzanie. Mniejszy ma być efekt tunelu aerodynamicznego oraz DRS-u za sprawą aktywnej aerodynamiki. Kierowcy by ładować baterię, będą musieli zwalniać znacznie wcześniej przed zakrętami. Najgłośniej sprzeciw na takie rozwiązania wyraża Red Bull, który posiada najbardziej wydajny aerodynamicznie bolid w stawce.

Obawy zawodników i szefów zespołów postanowił zbadać Auto Motor und Sport, pytając ekspertów o możliwe warianty samochodów F1.

 

AMuS zauważa, że waga samych jednostek napędowych może wzrosnąć o 40 kilogramów – z 140 do 190 kilogramów. Wszystko za sprawą większego silnika elektrycznego i baterii. Obecnie generuje on 120 kilowatów (163 konie mechaniczne), a od 2026 roku ma to być 350 kilowatów (475 koni).

Co za tym idzie, zmniejszona zostanie moc silnika elektrycznego – o blisko 200 koni mechanicznych. Większość za sprawą przejścia na ekologiczne paliwa. Według Pata Symondsa – dyrektora technicznego F1 – waga wzrośnie o około 17 kg i mogłoby to zostać zrekompensowane mniejszym zbiornikiem paliwa, ale nie zgodziły się na to zespoły. Mercedes z kolei mówi, że rozwój technologii i większa swoboda zespołów sprawią, że baterie w 2026 roku będą miały podobne wagę i rozmiar jak obecnie.

Odrzucenie MGU-H aby Audi dołączyło do F1 sprawiło jednak, że w trakcie wyścigu trzeba będzie zużyć około 30 kilogramów paliwa tylko dla aktywacji energii z silnika elektrycznego.

 

Z większą elektryfikacją wiąże się też zmiana sposobu limitowania zużytej energii. Dotychczas nie mogło ono przekroczyć 100 kilogramów na godzinę. Teraz będzie ona mierzona w megadżulach, których w trakcie godziny nie będzie można wygenerować więcej niż 3000.

Duża zmiana czeka również skrzynię biegów. Ma ona mieć zaledwie 6 biegów zamiast obecnych 8. Pozwoli to oszczędzić nieco kilogramów.

Kolejną ciekawostką techniczną ma być rozstaw osi – krótszy o 30 centymentrów.

Pat Symonds mówi, że aktualne testy wskazują, że czasy okrążeń w 2026 roku będą podobne do obecnych.

W swoim tekście Auto Motor und Sport zamieścił koncepcję auta F1 na sezon 2026 autorstwa Mark Antar Design.

Źródło: Auto Motor und Sport

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi