KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

F1 Grand Prix of Miami - Final Practice

Wreszcie dobre wieści od Domenicaliego dla fanów F1

 

Według szefa Formuły 1, Stefano Domenicaliego, nowe silniki, które będą używane przez serię od sezonu 2026 nie będą cichsze.

Nowe przepisy silnikowe na sezon 2026 zostały zatwierdzone w sierpniu ubiegłego roku. Zgodnie z życzeniem koncernu Volkswagena, pozbyto się jednego z najdroższych elementów – MGUH. Moc MGUK zostanie zwiększona do około 350 kW. Silnik spalinowy pozostanie w V6-tką o pojemności 1.6L, która ma generować około 400 kW.

Bardzo dużą zmianą będzie przejście na pełni syntetyczne paliwa. Osiągi jednostek na 2026 rok mają zostać na podobnym poziomie jak obecnych. W pierwszym roku ekipy będą mogły wykorzystać po 4 silniki spalinowe, turbiny i wydechy. Każdy kierowca będzie miał po 3 baterie i układy MGUK. Od 2027 roku jednak każdego z tych elementów będzie mniej o 1.

W związku z tymi zmianami wśród kibiców powstały obawy, że silniki będą cichsze niż obecne, które i tak brzmią gorzej niż Formuła 2 czy nawet Formuła 3. Według Stefano Domenicaliego, tak się nie stanie.

 

“Nie, zdecydowanie nie. Musimy mieć inny dźwięk bo to muzyka dla moich uszu. To prawda, kiedyś mieliśmy 12 cylindrów, inne obroty, bardzo głośne silniki. Potem V10, V8 i teraz V6, ale ciszej już nie będzie” – mówi Włoch w rozmowie z australijskim radiem 3AW.

“Teraz to inna sytuacja – mamy hybrydowe silniki, musimy je mieć i tak pozostanie w przyszłości. Ale naszą intencją jest upewnić się, że nowe regulacje sprawią, że nowe silniki będą głośniejsze – to część naszych emocji. To coś, czego chcą nasi fani, to nasz obowiązek by o to zadbać” – dodaje szef F1.

W rozmowie tej padło również ważne zapewnienie – jak mówi były szef Ferrari w F1, Formuła 1 nigdy nie będzie w 100% elektryczna.

“Formuła 1 taka nie jest. Jak wiedzie, jest inna seria, która obrała ten kierunek. Elektryfikacja jest wyborem motoryzacji, która musi iść w tym kierunku. Ale auta drogowe rządzą się nieco innymi prawami. My poszliśmy w tym kierunku wybierając ekologiczne paliwa i hybrydowe silniki. I tak pozostanie przez wiele, wiele lat” – mówi Domenicali.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi