KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Canada

Verstappen z ptakiem we wlocie, przyczyna wycofania Russella i obawy Astona

 

Podczas GP Kanady kilku kierowców miało większe lub mniejsze problemy. Niektórych kosztowały one wycofanie z rywalizacji.

Karawan Red Bulla

 

Na początku rywalizacji o GP Kanady Max Verstappen zgłosił, że chyba uderzył w ptaka. Po tym komunikacie nie pojawiały się jednak kolejne dotyczące jakichkolwiek problemów z autem mistrza świata.

Po wyścigu mechanicy oczyścili wlot powietrza do prawych przednich hamulców i okazało się, że ptak, którego Max uderzył, utknął w nim.

 

W tym przypadku hasło “Red Bull doda ci skrzydeł” raczej się nie sprawdziło.

Problemy Russella

 

Dla George Russella GP Kanady będzie wyścigiem do zapomnienia. Kierowca Mercedesa uderzył w barierę i uszkodził tylne koło oraz przednie skrzydło. W wyniku uderzenia, uszkodzeniu uległy wloty powietrza do hamulców.

“Wskaźniki natlenienia były wysokie w obu samochodach. Po tym jak George uderzył w barierę, napowietrzenie – co ciekawe – wzrosło dramatycznie z lewej strony. W pewnym momencie wyścigu czuliśmy, że nie damy rady go ukończyć, dlatego wycofaliśmy samochód” – powiedział Toto Wolff.

 

Według Russella, znaczenie dla jego wycofania miał też czas spędzony w korku za innymi autami.

“To było dość gwałtowne i było za późno na jakąkolwiek reakcję. Przy tych hamulcach, gdy wpadniesz w pewne oscylacje, nie da się już nic zrobić. Nie ważne, jak będziesz o nie dbał, nie dasz rady ich przywrócić” – powiedział kierowca Mercedesa.

Obawy Astona

 

Fernando Alonso w drugiej części wyścigu o GP Kanady musiał mocno odpuszczać, stosując tzw. lift and coast. Jak wyjawił po wyścigu Mike Krack, szef zespołu, obawiano się, że w aucie Alonso doszło do usterki układu paliwowego.

“Nie byliśmy pewni, ale zapobiegawczo zdecydowaliśmy się na oszczędzanie paliwa przez lift and coast” – wyjaśnił Krack.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi