KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2021 Monaco Grand Prix, Saturday - LAT Images

Statystyki GP Monako Formuły 1 przed 2023 rokiem


Poniżej znajdziecie porcję statystyk i danych na temat dotychczasowych wyścigów Formuły 1 w Monako. 

O torze i wyścigu

Długość okrążenia: 3.337 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 78
Dystans wyścigu: 260.520 km
Pierwsza Grand Prix f1: 1950 (przed erą F1:1929)
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 37 000
Liczba zakrętów: 19
Różnica poziomów: 41.8 m (najwyżej Casino Square, najniżej La Rascasse)
Przyczepność na początku weekendu GP: bardzo niewielka
Ewolucja przyczepności: wysoka
Poziom docisku: bardzo duży
Zużycie opon: niskie
Opony przygotowane przez Pirelli:
Strefy DRS: prosta startowa
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:12.909 Lewis Hamilton, Mercedes W12, 2021
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:10.166 Lewis Hamilton, Mercedes W10, 2019
Dotychczas: 68 Grand Prix F1

Statystyki

 

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. A.SENNA 6
2. G.HILL 5
3. MSC 5
4. A.PROST 4
5. S.MOSS 3
6. J.STEWART 3
7. N.ROSBERG 3
8. L.HAMILTON 3
9. J.FANGIO 2
10. M.TRINTIGNANT2
11. N.LAUDA 2
12. J.SCHECKTER 2
13. D.COULTHARD 2
14. F.ALONSO 2
15. M.WEBBER 2
16. S.VETTEL 2
17. J.BRABHAM 1
18. B.McLAREN 1
19. D.HULME 1
20. J.RINDT 1
21. J.BELTOISE 1
22. R.PETERSON 1
23. P.DEPAILLER 1
24. C.REUTEMANN 1
25. G.VILLENEUVE 1
26. R.PATRESE 1
27. K.ROSBERG 1
28. O.PANIS 1
29. M.HAKKINEN 1
30. J.MONTOYA 1
31. J.TRULLI 1
32. K.RAIKKONEN 1
33. J.BUTTON 1
34. D.RICCIARDO 1
35. M.VERSTAPPEN 1
36. S. PEREZ 1


Liczba zwycięstw (zespół):
1. McLaren 15
2. Ferrari 9
3. Lotus 7
4. Red Bull 6
5. Mercedes 5
6. BRM 5
7. Cooper 3
8. Tyrrell 3
9. Williams 3
10. Maserati 2
11. Brabham 2
12. Benetton 2
13. Renault 2
14. Alfa Romeo 1
15. Wolf 1
16. Ligier 1
17. Brawn GP 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Ford Cosworth 13
2. Mercedes 12
3. Ferrari 9
4. Honda 7
5. Renault 6
6. Climax 5
7. BRM 5
8. TAG Porsche 3
9. Maserati 2
10. Alfa Romeo 1
11. Repco 1
12. Mugen Honda 1
13. BMW 1
14. TAG Heuer 1
15. Red Bull PT 1

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 30 44.12
2 16 23.53
3 12 17.65
5 4 5.88
4 3 4.41
8 1 1.47
9 1 1.47
14 1 1.47


Zdobywca pole position (kierowca):
1. A.SENNA 5
2. J.FANGIO 4
3. J.CLARK 4
4. J.STEWART 4
5. A.PROST 4
6. S.MOSS 3
7. N.LAUDA 3
8. MSC 3
9. G.HILL 2
10. N.MANSELL 2
11. M.HAKKINEN 2
12. F.ALONSO 2
13. M.WEBBER 2
14. N.ROSBERG 2
15. K.RAIKKONEN 2
16. D.RICCIARDO 2
17. L.HAMILTON 2
18. C.LECLERC 1
19. J.BRABHAM 1
20. E.FITTIPALDI 1
21. J.WATSON 1
22. C.REUTEMANN 1
23. J.SCHECKTER 1
24. D.PIRONI 1
25. N.PIQUET 1
26. R.ARNOUX 1
27. D.HILL 1
28. H.FRENTZEN 1
29. D.COULTHARD 1
30. J.MONTOYA 1
31. RSC 1
32. J.TRULLI 1
33. F.MASSA 1
34. J.BUTTON 1
35. S.VETTEL 1
36. T.BROOKS 1

Zdobywca pole position (zespół):
1. Ferrari 12
2. McLaren 11
3. Lotus 9
4. Williams 7
5. Red Bull 5
6. Mercedes 5
7. Renault 4
8. Brabham 3
9. Tyrrell 2
10. Alfa Romeo 1
11. Maserati 1
12. Vanwall 1
13. Cooper` 1
14. BRM 1
15. Matra 1
16. March 1
17. Ligier 1
18. Benetton 1
19. Brawn GP 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Renault 12
2. Ferrari 12
3. Mercedes 11
4. Ford Cosworth 9
5. Climax 7
6. Honda 5
7. Alfa Romeo 2
8. TAG Porsche 2
9. BMW 2
10. TAG Heuer 2
11. Maserati 1
12. Vanwall 1
13. BRM 1
14. Repco 1


Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. MSC 5
2. J.FANGIO 4
3. A.SENNA 4
4. A.PROST 4
5. M.HAKKINEN 3
6. K.RAIKKONEN 3
7. G.HILL 2
8. J.CLARK 2
9. J.STEWART 2
10. P.DEPAILLER 2
11. J.ALESI 2
12. S.VETTEL 2
13. S.PEREZ 2
14. L.HAMILTON 2
15. M.HAWTHORN 1
16. J.BRABHAM 1
17. B.McLAREN 1
18. R.GINTHER 1
19. S.MOSS 1
20. J.SURTEES 1
21. L.BANDINI 1
22. R.ATTWOOD 1
23. J.RINDT 1
24. J.BELTOISE 1
25. E.FITTIPALDI 1
26. R.PETERSON 1
27. C.REGAZZONI 1
28. J.SCHECKTER 1
29. N.LAUDA 1
30. C.REUTEMANN 1
31. A.JONES 1
32. R.PATRESE 1
33. N.PIQUET 1
34. M.ALBORETO 1
35. N.MANSELL 1
36. D.COULTHARD 1
37. R.BARRICHELLO 1
38. F.ALONSO 1
39. F.MASSA 1
40. M.WEBBER 1
41. D.RICCIARDO 1
42. M.VERSTAPPEN 1
43. P.GASLY 1
44. L.NORRIS 1

Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Ferrari 17
2. McLaren 11
3. Lotus 7
4. Red Bull 6
5. BRM 4
6. Williams 4
7. Brabham 3
8. Mercedes 3
9. Cooper 2
10. Tyrrell 2
11. Benetton 2
12. Alfa Romeo 1
13. Maserati 1
14. Matra 1
15. Wolf 1
16. Ligier 1
17. Toleman 1
18. Sauber 1
19. Force India 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Ferrari 18
2. Ford Cosworth 12
3. Mercedes 11
4. Renault 7
5. Climax 5
6. Honda 5
7. BRM 4
8. Alfa Romeo 2
9. Maserati 1
10. BMW 1
11. Hart 1
12. TAG Porsche 1
13. TAG Heuer 1

Obecność na podium (kierowca):
1. A.SENNA 8
2. G.HILL 7
3. MSC 7
4. S.VETTEL 7
5. L.HAMILTON 7
6. A.PROST 6
7. J.SCHECKTER 5
8. R.BARRICHELLO 5
9. J.STEWART 4
10. N.LAUDA 4
11. G.BERGER 4
12. E.IRVINE 4
13. D.COULTHARD 4
14. F.ALONSO 4
15. M.WEBBER 4
16. N.ROSBERG 4
17. K.RAIKKONEN 4
18. D.RICCIARDO 4
19. J.FANGIO 3
20. M.TRINTIGNANT3
21. S.MOSS 3
22. P.HILL 3
23. B.McLAREN 3
24. R.GINTHER 3
25. L.BANDINI 3
26. R.PETERSON 3
27. E.FITTIPALDI 3
28. C.REUTEMANN 3
29. N.PIQUET 3
30. M.ALBORETO 3
31. J.ALESI 3
32. J.BUTTON 3
33. J.BEHRA 2
34. P.COLLINS 2
35. T.BROOKS 2
36. J.BRABHAM 2
37. J.ICKX 2
38. P.DEPAILLER 2
39. J.LAFFITE 2
40. K.ROSBERG 2
41. R.PATRESE 2
42. N.MANSELL 2
43. D.HILL 2
44. M.HAKKINEN 2
45. G.FISICHELLA 2
46. J.MONTOYA 2
47. F.MASSA 2
48. R.KUBICA 2
49. M.VERSTAPPEN 2
50. C.SAINZ 2
51. S.PEREZ 2
52. C.PERDISA 1
53. M.GREGORY 1
54. L.MUSSO 1
55. P.ARUNDELL 1
56. C.AMON 1
57. D.HULME 1
58. L.BIANCHI 1
59. R.ATTWOOD 1
60. P.COURAGE 1
61. J.SIFFERT 1
62. H.PESCAROLO 1
63. J.RINDT 1
64. J.BELTOISE 1
65. J.JARIER 1
66. C.PACE 1
67. C.REGAZZONI 1
68. A.JONES 1
69. G.VILLENEUVE 1
70. A.De CESARIS 1
71. D.PIRONI 1
72. R.ARNOUX 1
73. E.De ANGELIS 1
74. S.MODENA 1
75. M.BRUNDLE 1
76. O.PANIS 1
77. J.HERBERT 1
78. RSC 1
79. J.TRULLI 1
80. N.HEIDFELD 1
81. L.CHIRON 1
82. V.BOTTAS 1
83. A.ASCARI 1
84. L.NORRIS 1
85. L.CASTELOTTI 1

Obecność na podium (zespół):
1. Ferrari 55
2. McLaren 27
3. Lotus 16
4. Williams 14
5. Red Bull 14
6. BRM 10
7. Mercedes 10
8. Brabham 9
9. Cooper 7
10. Tyrrell 7
11. Maserati 6
12. Benetton 4
13. Renault 4
14. Ligier 3
15. Wolf 2
16. Alfa Romeo 2
17. Brawn GP 2
18. Lancia 1
19. Vanwall 1
20. Matra 1
21. March 1
22. Shadow 1
23. Toleman 1
24. Sauber 1
25. Stewart 1
26. Jaguar 1
27. BAR 1
28. BMW Sauber 1
29. Force India 1

Autor: Piotr Ciesielski


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum