KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

large-2023 Spanish Grand Prix - Friday (1)

Siedem różnych aut na siedmiu pierwszych miejscach – piękne kwalifikacje w Hiszpanii

 

Dzisiejsza czasówka w Barcelonie należała do jednych z najbardziej emocjonujących w ostatnich latach, a jej wyniki sugerują ciekawy wyścig.

Wyniki

 

Wyniki kwalifkacji f1 2023 GP Hiszpanii

Skrót

Ustawienie na starcie

Wygląda to bardzo ciekawie!


Ustawienie na starcie GP Hiszpanii 2023

Maksymalne prędkości

Szybkie dziś Haasy! Warto spojrzeć, ile tracił Fernando Alonso na prostej.

prędkości Hiszpania f1 2023

Czasy sektorów

Gdyby Max Verstappen dokończył 3. sektor dziś, zapewne on miałby tam najlepszy czas, ale ostatecznie w tej partii toru najlepszy czas miał Lando Norris. Fatalnie w ostatnim sektorze pojechał Charles Leclerc.


sektory kwalifikacje GP Hiszpanii 2023 F1

Ode mnie

 

Sypnęło niespodziankami w dzisiejszych kwalifikacjach i to wcale nie ze względu na loteryjne warunki, przeszkadzanie sobie kierowców itp. Niespodzianki nie było jednak na czele. Ten, który miał wygrać, wygrał pewnie i to z ogromną przewagą. Już w pierwszym przejeździe Verstappen znokautował rywali i nawet nie musiał kończyć drugiego kółka, w którym też się poprawiał.

To cechuje tych największych w ich “prime time” – niezależnie od toru, okoliczności i rywali są w stanie zawsze pojechać rewelacyjnie – przynajmniej w jednym przejeździe. Max był w swojej lidze i jutro jest zdecydowanym faworytem wyścigu – nawet jakby jutro na starcie stracił kilka miejsc.

Sergio Perez nadal w Monako. Dziś zaliczył blamaż – nie da się tego nazwać inaczej. Mając najlepszy bolid w stawce nie awansuje nawet do Q3. To chyba jeszcze większa wpadka niż Leclerca. I bardzo żałuję takiego obrotu spraw bo Verstappen odjeżdża. I nie o to chodzi, że wierzyłem iż jest w stanie zagrozić Verstappenowi w ganeralce, ale po prostu miło oglądało się tego kierowcę momentami dorównującymi Maxowi.


Teraz można zapytać, czy zdoła jutro zająć miejsce na podium. W teorii tempo jego auta powinno na to pozwolić.

Wreszcie na wysokości zadania stanął Carlos Sainz. Pierwszy rząd powinien przypomnieć hiszpańskim kibicom, że mają dwóch kierowców w Formule 1. Do Verstappena dużo zabrakło, ale to było dobre okrążenie Carlosa. Teraz tylko oby nie szukał żwiru w wyścigu…

Co się natomiast stało z Charlesem Leclerciem… Nie wiem, w Ferrari też nie wiedzieli, dlatego po czasówce rozebrali całkowicie jego auto. Wiem jednak, że takie rzeczy nie zdarzają się na przykład w Red Bullu. Leclerc ma “po wyścigu” i na miejscu Ferrari jutro dałbym mu całkowicie nowy silnik – wówczas będzie jakiś pożytek z tego wyścigu. A Leclerca naprawdę szkoda, aż trudno myśleć, że tu może być wiele jego winy.

Pierwsza z sensacji to 3. miejsce Lando Norrisa. Bardzo dobrze widzieć McLarena na tak wysokich pozycjach. Nie wiem czy to już stały “powrót” do czołówki czy będą im się jeszcze zdarzać wpadki, ale trzeba przyznać, że zdolność ekipy z Woking do szybkiego poprawiania swojego tempa imponuje. Lando pojechał świetną czasówkę, w której odstawił swojego partnera zespołowego na prawie sekundę. To jest świetny kierowca. Pytanie, czy jutro w wyścigu będzie w stanie utrzymać miejsce w pierwszej piątce. Wówczas będzie to pełnia sukcesu.

Piastriego nie można bardzo ganić, awansował do Q3 i wykonał swoje zadanie, ale widać jednak, że do Lando jeszcze sporo mu brakuje.


Alpine coraz częściej zaskakuje. Abstrahując od kar dla Gasliego, to trzeba powiedzieć, że tempo ekipy z Enstone było dziś lepsze niż choćby Mercedesa, a to już duże osiągnięcie. Prędkości na prostych mają dobre – oni mogą jutro powalczyć o wysokie miejsca, choć kara dla Gasliego mocno to utrudni. Miał trochę pecha Francuz, ale “zarządzanie” tłokiem w kwalifikacjach to też jedna z ważnych umiejętności w dzisiejszej F1.

W Mercedesie nadal mówią, że robią krok naprzód, że nowy koncept aerodynamiczny się sprawdza, ale po dzisiejszych kwalifikacjach nie mogą być zadowoleni. Nadal są daleko i to na torze, który jest “papierkiem lakmusowym” sprawności auta. To nie wróży dobrze przed dalszą częścią sezonu. Dodatkowo dzisiejsza przygoda dwóch kierowców też nie w stylu Mercdesa, który zazwyczaj dobrze ogarniał takie sytuacje. Przed Rusellem i Hamiltonem jutro trudne zadanie.

Jednym z rozczarowań dziś Aston Martin. Stroll pojechał nawet dobre kwalifikacje jak na siebie i ruszy jutro z 5. miejsca. Problemem była uszkodzona podłoga w bolidzie Alonso po jego błędzie w Q1. To zepsuło jego sesję i sprawiło, że nie był w stanie walczyć o pierwszy rząd. A z raczej nie miałby problemu z wywalczeniem 2. miejsca.

Kolejną niespodzianką postawa Hulkenberga. Jego 3. miejsce w treningu nie było jednorazowym wysokiem. Biorąc pod uwagę miejsce drugiego kierowcy Haasa, 7. pozycja startowa Nico to świetne miejsce. Kevin dziś się nie spisał.

Rozczarował też Bottas, który znów przegrał z Zhou i Alfa będzie miała jutro niełatwe zadanie by zbliżyć się do punktów.


Pierwszy punkt w kwalifikacyjnym starciu z Yukim Tsunodą zdobył Nyck de Vries, ale tylko za sprawą skasowanego czasu Japończyka. Fatalne kwalifikacje w Williamsie, choć w sumie mogą pocieszać się, że w ich kanapce będzie Charles Leclerc.

Vlog

O dzisiejszych kwalifikacjach porozmawiamy sobie około 21:45. Zapraszam:

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi