KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

2300046-canadian-gp-saturday

Rywale źli na Ferrari. W Maranello mocno naginają przepisy?

 

Czy Ferrari “przegięło” organizując dzień filmowy w środku sezonu i jeżdżąc podczas niego z dużym pakietem poprawek? Rywale wskazują, że tak i podają przykłady poprzednich tego typu działań Włochów.

W tym tygodniu Ferrari odbyło na swoim prywatnym torze testowym Fiorano drugi dzień filmowy w tym sezonie. W jego ramach ekipa może przejechać maksymalnie 100 km i nie może korzystać z dodatkowych czujników ani jechać prędkością wyścigową.

W bolidzie, którym jechali zarówno Carlos Sainz jak i Charles Leclerc zamontowana była nowa podłoga, wzorowana na tej Red Bulla oraz nowe przednie skrzydło. Jak mówi Hiszpan, poprawki to kolejny etap zmian pakietu aero. Zostały one wprowadzone wcześniej niż planowano.

“To krok w dobrym kierunku. Mam nadzieję, że ta poprawka da nam nie tylko lepsze czasy okrążeń, ale również lepsze tempo wyścigowe, otwierając drzwi do lepszych ustawień samochodu” – zaznacza Sainz.

 

Jak przekazuje Auto Motor und Sport, w padoku nie spodobał się sposób, w jaki Ferrari dokonało pierwszego sprawdzenia poprawek. Według nich działania Ferrari – są sprzeczne minimum z duchem rywalizacji, o ile nie z samymi przepisami, które zakazują testów porównawczych różnych wersji bolidu, a samo auto może być tylko w jednej konfiguracji.

FIA przyznaje, że nie wpłynęła do niej żadna oficjalna skarga związana z testem Ferrari.

Ale to nie wszystko. Ferrari zdenerwowało też rywali podczas testów opon Pirelli przed GP Hiszpanii w Barcelonie. Wówczas ekipa miała według nich dopracowywać ustawienia nowych części. Tu jednak przepisy mówią, że każda ekipa może zmieniać ustawienia w konsultacji z Pirelli by dawać Pirelli więcej informacji.

 

Dodatkowo podczas testów z Pirelli Ferrari jeździło na oponach bez koców grzewczych.

“Nie sądzę bym wiele mógł nauczyć się z tych testów. Obecne opony są znacznie inne” – mówi o tych jazdach Sainz.

Nie jest wykluczone, że jeżeli pojawi się wniosek od rywali, FIA przyjrzy się sprawie. Warto jednak dodać, że podczas testów obecni są inspektorzy FIA, kontrolujący przebieg testów.

Źródło: Auto Motor und Sport
fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi