KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Italy - Previews

Russell: F1 nie jest gotowa na brak koców grzewczych

 

Za miesiąc dowiemy się, czy Formuła 1 zrezygnuje z koców grzewczych w sezonie 2024. Głos w tej dyskusji wyraził kierowca, który ostatnio jeździł bez wcześniejszego dogrzewania opon.

Formuła 1 dąży do rezygnacji z koców grzewczych w imię ekologii i oszczędności. Pomysł ten jest dyskutowany od dawna, od jakiegoś czasu odbywają się również testy opon Pirelli nie wymagających w teorii dogrzewania.

W minionym tygodniu, po Grand Prix Hiszpanii, w Barcelonie odbyły się testy Pirelli, w których brał udział George Russell. Anglik uważa jednak, że nie były to zbyt reprezentatywne warunki do przeprowadzenia tak ważnej próby.

„Nie testowaliśmy chyba w odpowiednich warunkach i na właściwym torze. Na takim torze jak Barcelona, z bardzo agresywnym asfaltem i przy temperaturze toru sięgającej 40 stopni, a jednocześnie w pełni nagumowanym po weekendzie wyścigowym” – słusznie zauważa Russell.

 

„Tuż po wyjeździe z boksów opony są zdradliwe, ale około 5. zakrętu wchodzą na akceptowalny poziom przyczepności. Ale jeżeli porównamy to z początkiem roku, gdy jechałem w Jerez po torze o temperaturze 10 stopni, już sam wyjazd z boksów był ekstremalnie trudny” – mówi kierowca Mercedesa.

„Jeżeli mam być absolutnie szczery, nie sądzę by nasz sport był w pozycji, w której może wprowadzić te opony do scenariusza wyścigowego. Bardzo bym się martwił – już nawet o mechaników w pit-stopie, nie mówiąc o ściganiu w zimnych warunkach” – dodaje Russell.

Formuła 1 używa już opon bez koców grzewczych – deszczówek i na nie kierowcy nie nakrzekają. Ae slickami jest jednak trudniej.

„Będą wypadki, nie mam co do tego wątpliwości. Myślę, że czeka nas jeszcze sporo pracy i rozwoju tych opon” – zaznacza George.

 

Jego obawy podziela inny kierowca, który testował nowe opony, Charles Leclerc.

„Myślę, że jest za wcześnie. Nie mamy jeszcze wszystkich odpowiedzi. W warunkach, w których jeździliśmy podczas testu, było dobrze, ale przy niższych temperaturach, nie wiem… Nie jeździłem w niższych temperaturach i tu jest największy znak zapytania” – mówi kierowca Ferrari.

„Chciałbym pojechać w innych warunkach i wtedy zobaczyć, jak reagują. Test w Barcelonie był pozytywny” – dodaje.

Powodu do rezygnacji z koców grzewczych nie widzi też Fernando Alonso.

W ostatnim czasie WEC zrezygnowała z koców grzewczych, ale po serii wypadków na zimnym Spa zdecydowano się na ich przywrócenie tylko na 24h Le Mans.

Decyzja o tym, czy koce zostaną w F1 ma zapaść w lipcu.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi