KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Monaco

“Rozumiem, jeżeli ludzi to nudzi, ja też chcę wyrównanej rywalizacji”

 

Max Verstappen odniósł się do trwającej dominacji Red Bulla w Formule 1, porównując ją z poprzednimi takimi okresami w serii.

Red Bull ma ogromną przewagę tempa w tym sezonie i zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach nikt nie jest w stanie im zagrozić. Niektórzy kierowcy narzekają już na nudę z tym związaną i kierowca jest w stanie to zrozumieć.

“Zawsze dobrze jest mieć dobrą rywalizację. Mówię szczerze, że podobał mi się rok 2021, ale podobało mi się również to, jak przebiegał sezon 2022. Oczywiście na początku mieliśmy problemy z niezawodnością, a samochód był trochę za ciężki, ale w pewnym punkcie również dominowaliśmy” – mówi Verstappen.

Max zwraca uwagę, że dominacja jednej ekipy w Formule 1 zdarzała się już wcześniej.

“Rozumiem, że ludzi może to trochę nudzić, gdy jeden zespół dominuje. Mieliśmy to za czasów Mercedesa, wcześniej z Ferrari czy Red Bullem. Ja też liczę na rywalizację większej liczby zespołów i gdy masz problemy czy nie trafisz z ustawieniami, wygrywa inny zespół” – zaznacza Max.

 

Jednocześnie kierowca Red Bulla mówi, że dominacja jednego zespołu jest wynikiem dobrej pracy inżynierów i nie można tego lekceważyć.

“Gdy Mercedes dominował, zawdzięczał to ciężkiej pracy i doceniałem to, co robią. Wtedy to było super imponujące i nigdy nie uważałem, że trzeba ich jakoś powstrzymywać czy cokolwiek odgórnie z tym robić. Chodziło raczej o pracowanie jeszcze ciężej i próbę ich złapania” – mówi Verstappen i trudno oprzeć się wrażeniu, że nawiązuje do niedawnych nawoływań Mercedesa by powstrzymać dominację Red Bulla.

Fakt, że Max dominuje obecnie w stawce nie odebrało mu w żadnym stopniu chęci wygrywania.

“Jestem prawdopodobnie jeszcze bardziej zmotywowany ponieważ wiem, że mam zwycięski samochód. Gdy przyjeżdżasz na weekendy wyścigowe i wiesz, że twoim maksimum jest może 5. miejsce, wówczas… Jasne, nadal jest o co walczyć, ale to pewnie mniejsza motywacja niż to, gdy jadąc na wyścig wiesz, że możesz wygrać” – dodaje Holender.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi