KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Italy - Previews

Pirelli o obawach kierowców: “Będą musieli inaczej jeździć”. Ale czy ta zmiana przejdzie?

 

Pirelli ma złote rady dla kierowców F1, obawiających się o więcej wypadków po wycofaniu z serii koców grzewczych. Takimi uwagami raczej nie zrówna sobie przychylności zespołów, której potrzebuje.

Formuła 1 dąży do rezygnacji z koców grzewczych w imię ekologii i oszczędności. Pomysł ten jest dyskutowany od dawna, od jakiegoś czasu odbywają się również testy opon Pirelli nie wymagających w teorii dogrzewania. Niektórzy z tych, którzy testowali nowe opony, obawiają się o swoje bezpieczeństwo i głośno o tym mówią.

Ich opinie zdaje się jednak bagatelizować Pirelli.

“Oczywiście kierowcy muszą brać pod uwagę, że nie używają koców grzewczych – w przeciwieństwie do dzisiejszych czasów – więc muszą podchodzić inaczej do okrążeń wyjazdowych. W chłodnych warunkach, może być trudniej wprowadzić opony na odpowiednią temperaturę, ale chodzi tylko o spokojniejsze przejechanie pierwszej części okrążenia” – wyjaśnia inżynier Pirelli, Simone Berra.

 

“W pierwszym sektorze różnica będzie największa, ale w drugim i trzecim – według naszych danych – temperatury są podobne jak w przypadku używania koców grzewczych. To zatem kwestia zarządzania w kilku pierwszych zakrętach” – dodaje.

Uważa on jednak, że jeżeli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, nie widzi on w danych żadnego konkretnego ryzyka.

“Trzeba zmienić swój styl jazdy na pierwszym okrążeniu, zaadaptować go i chronić opony ponieważ jeżeli za szybko zaczniesz cisnąć, będziesz generował graining i opony nie wejdą na temperaturę” – mówi Berra.

 

“Szanuję opinię kierowców, to pewne, ale to oczywiste, że będą różnice w porównaniu ze starym produktem i obecnym zarządzaniem oponami” – dodaje.

Czy pomysł przejdzie?

 

Widać, że Pirelli i FIA chcą pozbyć się koców grzewczych, ale muszą oni uzyskać zgodę 6 ekip F1. A tego może zabraknąć. Według nieoficjalnych doniesień, większość ekip jest przeciwna wycofaniu koców grzewczych. I chodzi nie tylko o feedback kierowców.

Zespoły boją się, że brak koców to większe ryzyko wypadków, a te – koniec końców – generują koszty i pracę, za które nikt im pieniędzy nie zwróci.

Źródło: crash.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi