KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Formula 1 Testing in Bahrain - Day 2

„Nie zmusimy obecnych zespołów do akceptacji nowych ekip”

 

Szef FIA, Mohammed ben Sulayem przyznaje, że FIA jest zadowolona z zainteresowania dolączeniem nowych zespołów do Formuły 1. Co jednak z nowymi zespołami?

Jesteśmy coraz bliżej poznania wyników procesu „Expression of interest”, rozpoczętego na początku roku przez FIA. W jego ramach do Formuły 1 mogą dołączyć maksymalnie 2 nowe ekipy w sezonach 2025 – 2027.

Wiemy już, że na pewno swoje zgłoszenia złożyły ekipy Andretti Autosports, LKY SUNZ oraz Hitech.

 

„Jest kilka zespołów, które chcą dołączyć do F1. Jesteśmy zadowoleni, że wyraziły one swoje zainteresowanie” – przyznaje ben Sulayem.

„Współpracujemy z FOM i Stefano Domenicali, szefem F1. To bardzo ważne w tej sprawie. Oni też zdają sobie sprawę, że FIA jest jednym z głównych partnerów. Wszyscy zgadzamy się, że nie możemy zmusić dużych zespołów na powiedzenie tak lub nie dla nowych. To zależy od nich” – mówi szef FIA.

Zgodnie z obowiązującym Concorde Agreement, każdy nowy zespół dołączający do Formuły 1 musi zapłacić $200 mln wpisowego dla obecnych ekip F1 jako odszkodowanie za straty w udziale w zyskach z praw komercyjnych. Mówi się jednak, że zespoły chcą zwiększenia tej kwoty do minimum $600 mln.

 

Na dołączenie do serii musi jednak zgodzić się Formuła 1, a ta, za namową ekip może być temu przeciwna. Według ben Sulayema FIA odgrywa obecnie rolę „filtra”, który przepuści tylko odpowiednie zgłoszenia i pozwoli Formule 1 na dokonanie wyboru.

„Widzę wątpliwości zespołów, dostrzegam ich pytania. Są one dla nas ważne. Jako FIA podzielamy niektóre ich obawy. Rozpoczęliśmy procedurę „Expression of interest” i ona również ma swoje procedury. Nie możemy jej tak po prostu anulować i odrzucić wnioski” – mówi ben Sulayem.

„Nie łamiemy przepisów i oczekiwałbym, że zespoły zrozumieją pozycję, w której jesteśmy i co za nią idzie. To jedyna droga do postępu” – dodaje.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi