KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

230113-scuderia-ferrari-canadian-gp-report-friday-min

Leclerc wściekły jak nigdy: “Zawsze podejmujemy złe decyzje”

 

W drugim wyścigu z rzędu Charles Leclerc nie zdołał awansować do Q3. Dziś zawiodła strategia Ferrari, które nie ściągnęło kierowcy na czas na zmianę opon.

Kwalifikacje do GP Kanady odbywały się w bardzo zmiennych warunkach, w których trzeba było jechać na odpowiednich oponach. Leclerc nie mógł w tym aspekcie liczyć na swoich inżynierów, którzy znów nie popisali się jeżeli chodzi o strategię.

“Tor wygląda na dość suchy. Jest linia, praktycznie sucha. Myślę, że powinniśmy zjechać do boksów po miękkie opony, ale dajcie mi znać czy chcecie żebym zrobił okrążenie” – powiedział Leclerc podczas swojego wyjazdu w Q2. Wówczas niektórzy kierowcy byli już na miękkich oponach.

“Chcemy być przejechał okrążenie więc zostajemy na jedno pomiarowe okrążenie” – odparł inżynier Leclerca. Kierowca upierał się jednak przy swoim i powtózył w dalszej części okrążenia, że tor przesycha. Mimo to inżynier ponownie kazał mu zostać na torze.

 

Charles przejechał jedno okrążenie, ale rywale, którzy byli już na slickach – na przykład Alex Albon – przejechali bardzo szybkie okrążenia. Leclerc zjechał do boksów, założył miękkie opony, ale wówczas znów zaczęło mocniej padać. Leclerc tracił kolejne miejsca i nie poprawiał się na slickach. Gdy wrócił na tor ponownie na przejściówkach, na swojej ostatniej próbie zaliczył duży uślizg na początku 2. sektora i stracił szansę na poprawę.

Kierowca Ferrari przyznawał, że jest bardzo sfrustrowany wynikiem.

“Tym razem nie było trudno odczytać warunki i to, że to był suchy tor. Powiedziałem to na okrążeniu wyjazdowym. Nie wiem, dlaczego zostaliśmy na przejściowych oponach na suchym torze. Alex wyjechał na slickach najwcześniej ze wszystkich i to był dobry wybór. Niczym nie ryzykowaliśmy, ale z jakiegoś powodu zespół zdecydował odwrotnie” – mówi Leclerc, cytowany przez racefans.net.

“Utrudniamy sobie życie. Jasno wyraziłem swoją opinię i zapadła inna decyzja. Jestem sfrustrowany” – dodaje.

 

Leclerc w drugim wyścigu z rzędu nie wszedł do Q3. Dziś wystartuje z 10. miejsca po karze dla Carlosa Sainza.

“Nie chcę zbyt dużo o tym mówić. Po prostu musimy spisywać się lepiej. Nie stać nas na takie błędy. Będę o tym rozmawiał z zespołem” – podkreśla Charles.

W ostrym tonie Leclerc wypowiadał się również dla Viaplay po kwalifikacjach.

Źródło: racefans.net
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Reklama: F1 na żywo – zbliża się początek sezonu!

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi