KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
F1 Grand Prix of Spain - Qualifying

Kierowcy zadowoleni ze zmian w Barcelonie

 

Choć powinniśmy się wstrzymać z ocenami do wyścigu, to pierwsze opinie o „nowym” układzie toru w Barcelonie wśród kierowców są bardzo pozytywne.

Jednym z niewielu kierowców, który jeździł po tym układzie toru przed 2007 rokiem jest Lewis Hamilton, który uczestniczył w testach na tej konfiguracji.

„Jest świetny. Bardzo szybki. Zdecydowanie wolę go niż szykanę, którą mieliśmy w przeszłości. Jest znacznie więcej zabawy. Nie jechałem jeszcze za nikim w tym zakręcie więc nie wiem, jak będzie w wyścigu, ale zdecydowanie ta zmiana wpłynie na wyższą degradację” – mówi Lewis, cytowany przez racefans.net.

Kierowcy wjeżdżają w ostatni zakręt z prędkością ponad 270 km/h Podoba się to Kevinowi Magnussenowi

„To dobra zmiana. Jest szybciej i bardziej na limicie niż się spodziewałem. Ale jest frajda, podoba mi się” – mówi Duńczyk.

 

Czy w takim razie wyprzedzanie w Barcelonie stanie się prostsze?

„Myślę, że może być podobnie jak było wcześniej, może odrobinę lepiej” – odpowiada Magnussen.

Bardziej zdecydowany w swojej opinii jest Max Verstappen.

„Jeździ się teraz przyjemniej. Samochody F1 prowadzą się lepiej i dają lepsze odczucia przy wyższych prędkościach. Próbowałem podążać za innymi samochodami w tej sekcji i było całkiem OK. Byłem pozytywnie zaskoczony jeżeli chodzi o szanse wyprzedzania” – mówi mistrz świata.

Jednym z tych, którzy nawoływali do zmiany na torze i usunięcia szykany był George Russell.

 

„Ten fragment toru zmienił się z jednego z najgorszych na jeden z najlepszych w kalendarzu Formuły 1” – mówi George.

Jednym z wyzwań nowego zakrętu jest dobijanie aut.

„Jest piekielnie, piekielnie szybko. Szczególnie w ostatnim sektorze. Szósty, siódmy bieg. Ale jest tam na wejściu wybój, który czyni rzeczy bardziej pikantnymi. Teraz jedziemy tam 260, 270 km/h i samochód szoruje praktycznie podłogą. Odczuwasz zatem wszystko” – mówi o tym zjawisku Nico Hulkenberg.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi