KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Canada

Jednokierunkowa w złą stronę, złe timingi i radość z pojedynków – wypowiedzi kierowców po Kanadzie

 

Kto był bardzo zadowolony ze swojego występu w Kanadzie, a kto liczył na zdecydowanie więcej? Przeczytajcie wypowiedzi kierowców po rywalizacji w Montrealu.

Max Verstappen (Red Bull) P1: “Bardzo się cieszę. To nie był taki prosty wyścig, trudno było wprowadzić opony w prawidłowe okno pracy. Znów wygraliśmy, dla zespołu to 100. zwycięstwo i to niesamowite. Nie spodziewałem się takich liczb. Spodziewałem się takiego poziomu rywali, ale temperatura opon sprawiła, że to było bardzo trudne zadanie”.

Fernando Alonso (Aston Martin) P2: “Myślę, ze to był super dzień dla nas. Straciliśmy miejsce na starcie, ale byliśmy w stanie wyprzedzić Lewisa. Potem, pod koniec, wrócił i był bardzo szybki. Czułem, że moglibyśmy powalczyć z Maxem. To był bardzo wymagający wyścig. Nie wiem czemu musiałem odpuszczać, może nie chcieli bym za bardzo się martwił. Według mnie to był nasz najlepszy wyścig jeżeli chodzi o tempo. Jestem bardzo zadowolony z poprawek, które tu przywieźliśmy”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P3: “Aston wykonał tu postęp, ich poprawki działały. My jednak jesteśmy coraz bardziej regularni. Nie mieliśmy tempa by powalczyć o coś więcej, mamy problemy na wyjściach z zakrętów, a tu to ważne. Ale idziemy w dobrym kierunku, ale byliśmy bliżej”.

 

Charles Leclerc (Ferrari) P4: “Nie mogliśmy zrobić nic lepiej. Balans i feeling w samochodzie były dobre i jestem zadowolony. Musimy być zadowoleni z naszej formy, dobrze zarządzaliśmy wyścigiem. Jutro się przegrupujemy i spróbujemy zrozumieć, co możemy zrobić lepiej w przyszłości. Byłem też bardzo zadowolony z samochodu. To pozytywna niedziela”.

Carlos Sainz (Ferrari) P5: “Mieliśmy dziś bardzo solidny wyścig. Samochód od startu spisywał się dobrze, szczególnie dobrze czułem się na pośredniej oponie. Dobrze pojechaliśmy strategicznie, co również cieszy. Gdyby nie kara, mogliśmy walczyć z Mercedesami i Astonami. Mieliśmy dobre tempo wyścigowe, a charakterystyka toru nam pomogła. Wiedzieliśmy, że Kanada może nam sprzyjać i to się potwierdziło więc nadal nasza forma jest zależna od toru”.

Sergio Perez (Red Bull) P6: “Wyścig był dłuższy niż myślałem. Samochód bezpieczeństwa odebrał nam szansę na lepszy wynik. Byliśmy na twardej oponie i mieliśmy zostać dłużej. Musimy dowiedzieć się, czemu nie mamy tempa. Wiemy na co nas stać, ale nie pokazujemy tego. Dobrze zaczęliśmy ten weekend, ale potem dokonaliśmy zmian, które się nie opłaciły”.

Alex Albon (Williams) P7: “Przez cały wyścig czułem napięcie, przez 40 okrążeń cierpieliśmy i byliśmy naciskani, ale ogólnie to był świetny wyścig. Według mnie nasza strategia nie była optymalna, szybsza była na dwa postoje, ale chyba zespół chciał, żebym został na torze i się bronił. Znowu. Przyzwyczaiłem się do tego. Kilka tygodni temu po Barcelonie, nie mieliśmy czasu i zasobów ludzkich by naprawić samochód. Spędziliśmy dużo czasu w fabryce i udało nam się przygotować samochód na Kanadę. Cały czas byliśmy pod presją”.

 

Esteban Ocon (Alpine) P8: “Myślę, że wyścig mógł potoczyć się trochę lepiej. Musimy przyjrzeć się kilku rzeczom. Być może nie zatrzymaliśmy się w odpowiednim czasie. Forma samochodu była dobra, podobały mi się pojedynki z Alexem i Lando. Przegraliśmy z Alexem, ale oni są rakietami na prostych. Być może mogliśmy to pojechać na jeden postój. Gdyby sytuacja z tylnym skrzydłem była niebezpieczna, zespół na pewno by mnie ściągnął”.

Lance Stroll (Aston Martin) P9: “To był dobry powrót do pierwszej 10-tki. Mieliśmy pecha z samochodem bezpieczeństwa bo zjechaliśmy do boksów okrążenie przed jego wyjazdem. Ominął nas tańszy pit-stop, a rywale na tym skorzystali. Staraliśmy się od tego momentu minimalizować straty i nadrobić pozycje. Udało się to i trzeba się skupić na tych pozytywach. Miałem sporo frajdy na ostatnim okrążeniu, gdy wyprzedziłem Valtteriego tuż przed linią mety”.

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P10: “Jestem zadowolony z naszego wyścigu. Nadrobiłem 4 pozycje i to zawsze dobry dzień gdy jesteś w stanie tego dokonać. Zwłaszcza gdy awansujesz do pierwszej 10-tki, co jest naszym celem zawsze. Mogłem być 9, ale moje opony się zużyły, a Lance Stroll dopadł mnie na linii mety. Nadal jednak myślę, że to był solidny wyścig i że zrobiliśmy dobry postęp, egzekwując również dobrą strategię”.

Oscar Piastri (McLaren) P11: “Zabrakło jednego miejsca do punktów. Mieliśmy bardzo dobry pierwszy stint, ale potem nie było już tempa w oponach. Wiele się jednak nauczyłem w tym wyścigu. Dziękuję zespołowi, że przygotował auto po kwalifikacjach”.

 

Pierre Gasly (Alpine) P12: “Niestety nie kończymy weekendu z punktami, co ponownie pokazuje znaczenie pozycji na torze. Myślę, że nasz weekend najbardziej ucierpiał na tym, co stało się w kwalifikacjach gdy odpadliśmy w Q1. Mieliśmy bardzo dobre tempo, ale nie byliśmy w stanie tego zademonstrować. Mieliśmy też pecha z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa. Dałem z siebie wszystko, a wyprzedzanie było bardzo trudne”.

Lando Norris (McLaren) P13: “To był intensywny wyścig. Mieliśmy trochę pecha, straciliśmy pozycje na początku, ale poza tym myślę, że nasze tempo było OK. Dobrze było powalczyć na torze o punkty. Jeżeli chodzi o degradację opon i wyprzedzanie to był trudny wyścig, ale chyba wycisnęliśmy z niego najwięcej jak się dało. Szkoda oczywiście tej kary, ale przeanalizujemy to wewnątrz zespołu”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P14: “Nasza strategia działała aż do wirtualnej neutralizacji, a nasze tempo było naprawdę dobre. Wydarzenia na torze nie działały jednak na naszą korzyść. Tempo samochodu było niezłe – może nie tak dobre jak w Barcelonie, ale nie ukończyłem wyścigu na pozycji, na której miałem. Zaliczyłem jednak dobre wyprzedzania więc sporo się nauczyłem”.

Nico Hulkenberg (Haas) P15: “Podążaliśmy dziś jednokierunkową ulicą w złym kierunku. W pewnej mierze spodziewaliśmy się tego, ale oczywiście liczyliśmy że to się nie stanie. To ponownie potwierdza, że przed nami ogromna praca do wykonania jeżeli chodzi o dłuższe przejazdy i ogólną stabilność auta”.

Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P16: “Wiedzieliśmy, że to będzie trudny wyścig, biorąc pod uwagę naszą pozycję startową, ale i tak wierzyłem, że mamy szanse odwrócić jego losy. Niestety nie udało nam się to. Po samochodzie bezpieczeństwa czułem, że możemy powalczyć – startowaliśmy na pośrednich oponach, czułem się dobrze. Niestety potem nic się nie układało, a na ostatnim pit-stopie straciliśmy za dużo”.

 

Kevin Magnussen (Haas) P17: “Brakowało nam tempa i ponownie mieliśmy problemy z oponami – większe niż inni. Było ciężko. Na jednym okrążeniu mamy naprawdę dobre tempo i pokazaliśmy to wielokrotnie w tym sezonie, ale musimy popracować nad naszą niedzielną formą”.

Nyck de Vries (AlphaTauri) P18: “Aż do walki z Kevinem to był solidny wyścig. Walczyliśmy ostro i obaj przestrzeliliśmy hamowanie przy małej przyczepności toru. Zablokowałem koła na prostej i wyjechałem na strefę wyjazdową. W porównaniu z poprzednim weekendem nie byliśmy tak szybcy i konkurencyjni. Musimy zrozumieć ten brak tempa”.

Gerorge Russell (Mercedes) DNF: “Przepraszam zespół, który napracował się, a mój mały błąd sprawił, że wszystko poszło na marne. Samochód potem sprawował się dobrze, ale zespół miał dane i poprosili mnie o wycofanie się. Z pozytywów tempo na torze, na którym się go nie spodziewaliśmy. Szukałem limitów by gonić Fernando, ale ten mały błąd dał duże konsekwencje”.

Logan Sargeant (Williams) DNF: “Mieliśmy naprawdę dobry start i samochód, którym mogliśmy powalczyć. Miałem przed sobą AlphaTauri, na które naciskałem i czułem się szybki. Niestety, dostałem polecenie zatrzymania samochodu. Wiele się jednak nauczyłem w ten weekend – używałem pełnych deszczowych opon, przejściówek na przesychającym torze”.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi