KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

FERRaARI F1 GP MONACO 2023

Ferrari też idzie śladem Red Bulla

 

Po tym jak w Monako Mercedes przedstawił koncepcję aerodynamiczną podobną do Red Bulla, teraz w Hiszpanii zadebiutować ma poprawka Ferrari w podobnym stylu.

Auto Ferrari było jednym z najbardziej charakterystycznych w stawce na początku 2022 roku. Jednocześnie ekipa z Maranello zaczęła poprzedni sezon w rewelacyjnym stylu, zdecydowanie prowadząc po trzech wyścigach.

Potem było jednak coraz gorzej. Red Bull szybko odrabiał straty, a potem “odjeżdżał” rywalom – między innymi dzięki bardziej elastycznej i przewidywalnej koncepcji aerodynamicznej.

W ubiegłym tygodniu Mercedes przywiózł sidepody, będące połączeniem koncepcji Ferrari i Red Bulla. Teraz wiele źródeł informuje, że duża poprawka Ferrari, która pojawi się w Barcelonie, będzie zawierała właśnie bardziej zbliżone do Red Bulla sidepody.

 

Charles Leclerc mówi, że dzięki przywiezionej na GP Hiszpanii poprawce, ekipa chce poprawić prowadzenie bolidu i jego przewidywalność w wyścigach, w których Ferrari ma znacznie gorsze tempo niż w kwalifikacjach. Według ekspertów Autosportu, chodzi przede wszystkim o zachowanie opon. Dotychczasowa koncepcja aerodynamiczna auta bardzo obciążała opony, które szybciej zużywały się i tempo kierowców spadało.

“Nie spodziewamy się cudów, szczerze mówiąc. Od Barcelony chcemy przywozić małe poprawki na każdy wyścig sezonu. To powinno pchnąć nas w prawidłowym kierunku. Nie sądzę aby to była dramatyczna zmiana. Dotychczas nas samochód miał krótki szczyt formy na jednym okrążeniu w kwalifikacjach, na nowych oponach i przy wietrze, przy którym wiemy jak jechać” – mówi Leclerc, cytowany przez Autosport.

“Jeżeli jednak tylko te warunki się zmienią, samochód traci bardzo dużo siły docisku. Pracowaliśmy nad tym aspektem przy nowym aucie. To powinno nam pomóc nie tyle zyskać osiągi co stabilną formę w trakcie weekendu. Mam nadzieję, że te zmiany pomogą nam w uzyskiwaniu lepszych rezultatów w niedziele” – dodaje kierowca Ferrari.

Pojawiły się już pierwsze zdjęcia tej koncepcji:

 

Fred Vasseur przyznaje, że jego ekipa pracuje “jak szalona” nad nowymi częściami i poprawą wyników. Optymistycznie nastawiony jest też Carlos Sainz.

“To nie był łatwy start sezonu dla nas, mieliśmy problemy. Teraz robimy pierwszy krok w określonym kierunku, który sprawi, że poprawimy wydajność samochodu. Nie wywróci on rzeczy do góry nogami, ale od czegoś trzeba zacząć” – mówi Hiszpan.

Źródło: autosport.com, formulapassion.it

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi