KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Opony F1 Bridgestone

Bridgestone złożyło “imponujący wniosek”, mistrzowie świata F1 ich wspierają

 

Coraz poważniej wyglądają szanse Bridgestone na dołączenie do F1 od 2025 roku. Wniosek japońskiego dostawcy jest mocny i popierają go kierowcy.

Na początku roku FIA otworzyła proces przyjmowania zgłoszeń od firm chętnych na dostarczanie opon do F1. Obecny kontrakt Pirelli był podpisany na lata 2020 – 2023, ale ze względu na pandemię został przedłużony o rok. Wówczas o dostarczanie opon do F1 walczyły Pirelli i Hankook. Włoska firma wygrała zdecydowanie.

Termin wysyłania zgłoszeń minął 15 maja, a 16 czerwca zostanie ogłoszone, którzy dostawcy przeszli do kolejnej fazy procesu, obejmującej rozmowy z FIA oraz Liberty Media.

Pirelli potwierdziło swoje zainteresowanie dalszą obecnością w F1, a co za tym idzie złożenie aplikacji.

Już wcześniej pojawiały się doniesienia, że pojawił się drugi mocny kandydat na dostarczanie opon do F1. Dziś BBC potwierdziła, że chodzi o Bridgestone. Według źródeł japoński producent złożył “imponujący” wniosek na sezon 2025.

 

Głównym celem Bridgestone ma być stworzenie opon, które będą pozwalały kierowcom naciskać mocniej przez dłuższy czas.

“Jeden z czołowych kierowców powiedział BBC Sport, że dwóch wielokrotnych mistrzów Formuły 1 głośno wyrażało swoje poparcie dla Bridgestone, chwaląc zachowanie opon gdy ten był ostatni raz w F1. Zwłaszcza podobała im się możliwość jechania na limicie bez obaw o przegrzewanie” – czytamy na stronie BBC.

Nie trudno domyślić się, że chodzi o Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso. Trzecim kierowcą, który pamięta Bridgestone jest Nico Hulkenberg.

Jednocześnie BBC przekazuje opinie szefów Formuły 1, którzy doceniają, że Pirelli przez ostatnie kilkanaście lat było lojalnym partnerem F1 i bardzo współpracowało z serią by stworzyć odpowiednie opony.

 

Nie da się nie zauważyć, że Formuła 1 oraz wymagania dotyczące opon mocno zmieniły się w ostatnich latach. Auta są ponad 200 kg cięższe, a aerodynamika efektywniejsza co sprawia, że obciążenie opon jest ogromne.

Bridgestone wspominamy raczej dobrze bowiem firma była dostawcą opon do F1 w latach 1997 – 2010, a po wycofaniu Michelin, od 2007 do 2010 była jedynym dostawcą opon do F1. W tym czasie narzekań na tego producenta nie było wiele, a kierowcy byli zadowoleni z osiągów mieszanek przygotowywanych przez Bridgestone.

Firma jest wciąż obecna w wielu motorsportowych seriach – nie tylko w Japonii, ale również międzynarodowych. Jest między innymi wyłącznym dostawcą opon do IndyCar.

Źródło: bbc.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi